Gå till innehåll

Amazon prime


Gå till lösning Löst av Peter svensson,

Recommended Posts

Hej. amazon prime video finns inte som app i google play i en Android tv-box märkligt nog. I telefonen går den att ladda ner men ingen höjdare se film i en liten telefon. Att casta till tv boxen gick inte

Finns det möjligen någon universal app med flera streaming  appar i en, där möjligen Prime appen finns med?

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Peter svensson sade:

Hej. amazon prime video finns inte som app i google play i en Android tv-box märkligt nog. I telefonen går den att ladda ner men ingen höjdare se film i en liten telefon. Att casta till tv boxen gick inte

Finns det möjligen någon universal app med flera streaming  appar i en, där möjligen Prime appen finns med?

Peter

Google har en enhet som du kan installera appar i. Amazone Prime går att installera förutom Netflix, CMore, Viaplay, HBO Max, Disney Plus med flera.

https://store.google.com/se/product/chromecast_google_tv?hl=sv

Den finns i två versioner där den som kostar lite mer har stöd för 4K.

Fungerar mycket bra. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, X-Men sade:

Google har en enhet som du kan installera appar i. Amazone Prime går att installera förutom Netflix, CMore, Viaplay, HBO Max, Disney Plus med flera.

https://store.google.com/se/product/chromecast_google_tv?hl=sv

Den finns i två versioner där den som kostar lite mer har stöd för 4K.

Fungerar mycket bra. 

okey men chrome cast är inget jag har,men löste problemet tillfälligt genom att koppla en hdmi kabel mellan laptopen och teven och kör Prime från en webbläsare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en Tele2 tv-hub står inget fabrikat på den.

Att casta gick inte, men nu funkar det ju med hdmi mellan dator och tv, så får nöja mig med det, men jag tycker ändå det är lite märkligt att prime appen inte finns i google play i tv boxen men däremot i telefonens google play

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Mikael63 sade:

Nejdå. Det är upp till varje tillverkare av hårdvara att välja vilka appar som ska finnas tillgängliga, vilka som de vet kommer att fungera med hårdvaran.

Jag skulle nog mer säga att det är upp till varje tillverkare av play-appar att välja för vilken hårdvara de vill göra sina appar.

 

On 2023-06-15 at 22:14, Peter svensson sade:

amazon prime video finns inte som app i google play i en Android tv-box märkligt nog.

Har Amazon Prime någon kundtjänst som du kan fråga om det är en app för Android TV på gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har pratat med prime, dom hade appen i google när tjänsten var relativt färsk i sverige, men tog sedan bort den.  Varför ville dom inte svara på.

Om jag däremot hade en Smart TV finns dock appen förinstallerad, men den tv jag har är inte lastgammal så jag byter inte bara för detta

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Peter svensson sade:

Jag har pratat med prime, dom hade appen i google när tjänsten var relativt färsk i sverige, men tog sedan bort den.  Varför ville dom inte svara på.

Brukar nog bero på att för få använder den i förhållande till kostnaden för att uppdatera den och få ut de på Play-butiken.

Du får ju själv avgöra om du vill köpa en Chromecast för några hundra för att slippa ha teven ansluten till datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...