Gå till innehåll

Reservdel för Samsung Galaxy Watch


_.M

Recommended Posts

Ja, jag vet att jag ställer denna fråga i mobiltelefonforumet, men en smartklocka och mobiltelefon är ju goda vänner trots allt.

Jag har fått fatt på en ny frän klocka som inte är smart och eftersom jag använder min smartklocka för stegräkning och andra funktioner för att hålla reda på mig själv så fick jag iden att jag plockar bort armbandet och lägger smartklocka i fickan. Ja, egentligen fungerade det, men tydligen så var de små duttarna som fäster armbandet till klockan fjädrande. Och en av dem försvann. Och det var ju inte så bra om jag nu vill sätta tillbaka armbandet.

Så någon som har en ide på vad sjutton de små duttarna, stavarna, pinnarna kallas egentligen så jag kan söka efter reservdel? Eller är det dröm och glöm och lika bra att köpa nytt armband? Förutsatt att det följer med till armbandet, kanske så dumt att dom hör till klockan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, _.M sade:

Ja, jag vet att jag ställer denna fråga i mobiltelefonforumet, men en smartklocka och mobiltelefon är ju goda vänner trots allt.

Jag har fått fatt på en ny frän klocka som inte är smart och eftersom jag använder min smartklocka för stegräkning och andra funktioner för att hålla reda på mig själv så fick jag iden att jag plockar bort armbandet och lägger smartklocka i fickan. Ja, egentligen fungerade det, men tydligen så var de små duttarna som fäster armbandet till klockan fjädrande. Och en av dem försvann. Och det var ju inte så bra om jag nu vill sätta tillbaka armbandet.

Så någon som har en ide på vad sjutton de små duttarna, stavarna, pinnarna kallas egentligen så jag kan söka efter reservdel? Eller är det dröm och glöm och lika bra att köpa nytt armband? Förutsatt att det följer med till armbandet, kanske så dumt att dom hör till klockan.

Om jag förstått dig rätt är det bandsprint du söker efter.

Vad du behöver göra är att ta reda på längden, om det är bandsprint du syftar till. Bandsprint finns i olika storlekar och rätt längd krävs till den aktuella klockan.
Lägger in en länk till en butik som har bandsprint som illustration för att bekräfta att jag förstått dig korrekt.

https://fyndiq.se/produkt/4st-bandsprint-i-stal-till-armband-klockarmband-2-par-20mm-0f0be34d378d4ee3/

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, _.M sade:

Ja, jag vet att jag ställer denna fråga i mobiltelefonforumet, men en smartklocka och mobiltelefon är ju goda vänner trots allt.

Hade det gällt funktionen i en smartklocka så hade det väl varit bra men när gäller en reservdel som även är till vanliga klockor för att hålla armbandet på plats tycker jag nog inte att Mobiltelefoner är rätt ställe så tråden är flyttad.

/Cecilia, moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...