Belsebub Posted July 25, 2006 Share Posted July 25, 2006 Hej, Jag har två st. uppdateringar som inte går att installera på min dator. Det är en säkerhetsuppdatering för excel samt en för office (kb918419, kb917151) Den gula ikonen som säger till att man har fått uppdateringar ligger hela tiden nere i aktivitetsfältet med dom två uppdateringarna tillgängliga men det blir jämt fel när jag ska uppdatera dom. Någon som har någon idé på vad man kan göra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted July 25, 2006 Share Posted July 25, 2006 I lägg till eller ta bort program. Kryssa visa uppdateringar. Kolla om dom finns med där. Iså fall ta bort. Starta om och gör om uppdateringen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blaeran Posted July 25, 2006 Share Posted July 25, 2006 Hej, Jag har tidigare haft ett snarlikt problem. Kunde då bl.a. inte ladda ner och uppdatera Macromedias Flash. Hade dessförinnan varit inne på Windows Live Safety Center och gjort hela köret och då rensat lite för mycket. Efter återtagning av registerbackupen fungerade uppdateringarna. Håller mig härefter CCn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 25, 2006 Share Posted July 25, 2006 Hej,Jag har två st. uppdateringar som inte går att installera på min dator. Det är en säkerhetsuppdatering för excel samt en för office (kb918419, kb917151) Den gula ikonen som säger till att man har fått uppdateringar ligger hela tiden nere i aktivitetsfältet med dom två uppdateringarna tillgängliga men det blir jämt fel när jag ska uppdatera dom. Någon som har någon idé på vad man kan göra? Prova detta...http://www.alltomxp.se/sajt/forum/index.ph...6.html#msg21006 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted July 26, 2006 Author Share Posted July 26, 2006 I lägg till eller ta bort program.Kryssa visa uppdateringar. Kolla om dom finns med där. Iså fall ta bort. Starta om och gör om uppdateringen. Hej, Den finns inte med i lägg till/ta bort program :-[ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted July 26, 2006 Author Share Posted July 26, 2006 Hej, Jag har två st. uppdateringar som inte går att installera på min dator. Det är en säkerhetsuppdatering för excel samt en för office (kb918419, kb917151) Den gula ikonen som säger till att man har fått uppdateringar ligger hela tiden nere i aktivitetsfältet med dom två uppdateringarna tillgängliga men det blir jämt fel när jag ska uppdatera dom. Någon som har någon idé på vad man kan göra? Prova detta...http://www.alltomxp.se/sajt/forum/index.ph...6.html#msg21006 Hej, Jag har ju ingen mapp kvar som heter catroot2 har endast catroot mappen kvar. Om jag skulle ta och testa att ladda hem Aterställ_Wupd och se om det skulle funka. Men har du kvar länken till vart jag kan hämta hem programmet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 Synd att de inte va så lätt. Kolla i Venoms länk ovan. Programmet finns att ladda ner där. Testade själv aldeles nyss. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted July 26, 2006 Author Share Posted July 26, 2006 Jo nu funkade länken. Men bara i FF, funkade inte i IE betan =) Återkommer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 Jo nu funkade länken. Men bara i FF, funkade inte i IE betan =)Återkommer. Hej Nu funkar länken i ie7 beta också ;D Som info kan jag tala om att det berodde på ett "ä" i filnamnet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted July 27, 2006 Author Share Posted July 27, 2006 Nope...Funkade inte med att köra en återställare av detta program heller :-[ Måste jag kanske installera om hela office? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Hej Belsebub! Vet inte om det här kan hjälpa dig. Men har du provat att hämta hem uppdateringarna via Office Update direkt? På nedanstående sida/länk så skall du kunna läsa nedanstående och där skall du klicka på Sök efter uppdateringar som jag blåmarkerat här nedan. Office Update Sök efter kostnadsfria uppdateringar som ökar stabiliteten och säkerheten i Office. Sök efter uppdateringar<=Klicka på denna då du kommit in på nedanstående sida: http://office.microsoft.com/sv-se/officeupdate/default.aspx MVH/Malou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulfgar Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Kolla också att tjänsten "Office Source Engine" är igång, annars går det inte att uppdatera. Start > Kör skriv in services.msc klicka på Enter och bläddra ner till aktuell tjänst. Du kan starta tjänsten därifrån också, samt ändra startmetod till Automatisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted August 2, 2006 Author Share Posted August 2, 2006 Hej igen! Jag installerade om hela office och körde nya uppdateringar på det. Och nu funkar allt som det ska igen. Något skumt hände väl, vet ej vad Men tack för tipsen i alla fall. Kan vara användbara för kommande tillfällen i framtiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts