Gå till innehåll

Åsikter om programmet Hardinfo 0.6-alpha?


Recommended Posts

Åsikter om programmet Hardinfo 0.6-alpha?

Hardinfo 0.6-alpha är ett program som visar mycket information om datorn i Linux.

Finns det några åsikter om programmet Hardinfo 0.6-alpha på forumet?

I Operativsystemet Zorin Os Lite så finns detta program att installera från Programvara, bara att söka med ordet hardinfo.

I Linux så kan man ju få utförlig information om datorn genom att öppna Terminalen och skriva sudo lshw och trycka på enter.

Jag tycker dock att Hardinfo visar informationen om datorn tydligare än att öppna Terminalen och skriva sudo lshw.

Hardinfo.thumb.jpg.19744a98f7fafd5f423be597b071f656.jpg

Programvara-hardinfo.thumb.jpg.c6653beb6367e55abf113c31ac413efc.jpg

Programvara-hardinfo-2.thumb.jpg.07bd268a7621baed68c4bb2ab8b4bf0b.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker om Linux programmet Hardinfo, men åtminstone en sak tycker jag är dålig och förvirrande med Hardinfo.

Det dåliga och förvirrande med Hardinfo är enligt mig att programmet har olika namn beroende på var i Operativsystemet Zorin os Lite jag tittar.

Vid sökning i Zorin os Lite Programvara efter Hardinfo så kommer namnet System Profiler and Benchmark upp.

Efter installationen av Hardinfo, när jag går till Start menyn, System så heter programmet System Profiler and B…

När jag öppnar Hardinfo så står det bara System Information högst upp i programfönstret, inget annat namn på programmet.

Om jag klickar på Help och väljer About Hardinfo så kommer en ruta fram där det står namnet HardInfo 0.6-alpha.

Jag tycker det är ett bra program till att kolla information om datorn i Linux, men det kan vara svårt att hitta under Start menyn om man inte vet vad programmet kallas under Start menyn, System.

Hoppas ni förstår vad jag menar trots eventuell dålig svenska.

1-Programvara-hardinfo-33.thumb.jpg.3bf2cddfc4e9b5fc6d0cd8a315eaa8fe.jpg

2-Programvara-hardinfo-4.thumb.jpg.701bb7b0f96fb20f480a928506274790.jpg

3-Hardinfo-24.thumb.jpg.f4050af9142b8dbbc568265563a5dd92.jpg

Hardinfotest1.thumb.jpg.359c449df25c58ff832ef1d0ac21c4c8.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...