Landsfiskalen Posted July 25, 2006 Share Posted July 25, 2006 Tjena. Läste det någonstans, kanske på den här sidan, om ett program som va bättre än systemåterställningen. Tipps? 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 25, 2006 Share Posted July 25, 2006 Acronis True Image...kanske Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted July 26, 2006 Author Share Posted July 26, 2006 Tack för svaret Venoms. Men de kanske va lite väl dyrt för min gamla dator. Föresten: Är de de programmet som följer med en del HP datorer tro? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 Hej! Du menar förstås BackOnTrack som jag skrivit om tidigare här på forumet. Programmet är svenskt och du köper det här: http://systemok.se/index.php?id=404&L=3 Programmet fungerar bättre än systemåterställningen i windows därför att windows behöver inte fungera för att göra en återställning. Läs mer på hemsidan. Jag är i allafall nöjd med programmet och kan rekommendera det till dom som experimenterar mycket med sina datorer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted July 26, 2006 Author Share Posted July 26, 2006 Nu känner ja igen det. Fast de va lika dyrt. Men formatera tar ju tid. ;D Tack i alla fall. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrXP Posted July 29, 2006 Share Posted July 29, 2006 hur fungerar Acronis True Image ? vad kan man göra med menar jag. kan man hitta gamla part.... ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrXP Posted July 29, 2006 Share Posted July 29, 2006 vilket betyg vill ni ge BackOnTrack ? vad tycker ni BackOnTrack ? finns det något negativit med BackOnTrack ? vad kan man göra med programet ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 29, 2006 Share Posted July 29, 2006 Hej Med Acronis gör man backupper, om man väljer enstaka filer, kataloger, partioner eller hårddiskar spelar ingen roll. Om man t.ex gör en backup-image av sin c partion, (i mitt fall 30gb) tar det ca: 5 min att totalt ominstallera hela maskinens system och grundinstallerade program. BackOnTrack har jag aldrig använt, så jag lämnar infen info om det programet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted July 29, 2006 Share Posted July 29, 2006 Läs på BackOnTracks hemsida, så förstår du hur programmet fungerar. Informationen kan inte vara tydligare och du kan ju ta hem och testa innan köp. http://systemok.se/index.php?id=404&L=3 Det finns flera versioner, adressen ovan går till homeversionen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrXP Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 har du en nyare HP (2005/2006) så kan du vid uppstart trycka F10. och du fåren datorn som den var ny. (återställer) och alla program och filer är kvar. (win xp och alla program ligger / finns på D) HP AnvändarHandbok på 381 sidor http://docs.hp.com/sv/B1171-99101/B1171-99...=reg_R1002_SESV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts