Gå till innehåll

Blå dator?


Mikael63

Recommended Posts

Fick i uppdrag av min bror att leta en bärbar dator som endast ska användas för surf + att fylla i någon fakturamall.

Jag sökte enbart på en (1) butik, valde minst 15" och någon med Windows inkluderat. Filtrerade bort fabrikat som jag av någon (troligen ogrundad) anledning inte gillar när det är "icke business prestanda"

Hittade snabbt denna
Lenovo IdeaPad 3i i3-11/8/128 15.6" bärbar dator - Elgiganten

Sa att jag skulle välja den med tanke på att den är prissänkt med 3005 kr, men kanske inte skulle ha valt den utan mer koll om det var det ordinarie priset. En extern disk á 1TB till denna.

Vid beställning finns den bara som blå men jag hittar inga bilder på vilken blå färg det kan vara? Verkar vara en lite udda och utgående modell för jag hittar den inte hos Lenovo och butiken verkar inte har riktigt rätt uppgifter under tekniska data..?

I första hand önskas bilder där man ser vilken blå nyans den har, i andra hand förslag på likvärdig om denna är att anse som mindre bra val?

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv undviker jag kinesiska datorer och mobiler eftersom de lite för ofta har blivit påkomna med att ha medlevererade "spion"-funktioner.

Det står att den kommer med Windows 11 S. Du bör kolla upp vad S står för.
Eftersom den datorn har utgått så hittar jag inga bilder på den på Lenovos webbplats vilket gör det svårt att veta vad det är för blå. Att den är utgången är nog också anledningen till att den anges som så kraftigt prissänkt

Jag brukar börja med att kolla på Prisjakt och där specificera vad för krav jag har: https://www.prisjakt.nu/c/laptops-barbara-datorer?1417=Windows&r_11288=7.5-9.6&r_4461=14-16&sort=price

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, X-Men sade:

Här är en som är likvädigt Asusdatorn hos Power. 4990 kronor.

https://www.dustinhome.se/product/5011324692/vivobook-15

den sidan kunde inte hittas? TILLÄGG: Jo det fungerade vid andra försöket.

Jag har hittat och föreslagit denna

ASUS VivoBook 15 Core i5 8GB 512GB SSD 15.6" (F515EA-BQ3681W) | Dustin.se

Redigerad av Mikael63
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...