Gå till innehåll

Dator på högvarv ibland


Olle35

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Har en dator som denna med Windows 10.

https://www.webhallen.com/se/product/253854-Asus-F556UQ-DM737T-15-6-FHD-i7-7500U-8GB-512GB-SSD-GF-940MX-Win-10?AID=11557410&PID=8761534&SID=eforum&utm_source=CJ&utm_medium=CPA&utm_campaign=affiliate

Ibland går den på högvarv fläkten. Vissa dagar lugn och fin. Datorn är aldrig direkt seg och fungerar bra. Har Norton. Är det någon process som körs igång ibland? Idag har den varit på högvarv. Se bilder. Tänkte om man kan få den lugnare 🙂

Tack på förhand! 

F943F863-D81D-4E77-A7B8-F0B2521A7798.gif

A0ECA988-7C15-4FE4-8F93-1655D31586C6.gif

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
11 minuter sedan, Cecilia sade:

Det ser ut som att Asus Smart Gesture Helper använder mycket CPU. Är det så jämnt eller råkade det vara så just när du kollade?

Den kan vara tyst också, igår var den tyst exempelvis. Kanske lät lite i början igår vid uppstart men sedan tyst. Ska jag göra nåt med Asus smart helper?

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök hålla koll på hur det ser ut med användningen av CPU beroende vad du gör och hur fläkten låter för att se om det går att komma fram till något sorts system i det hela.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tycker inte jag gör något annorlunda. Har öppet 2-3 program och nån webbläsare kanske. Är ungefär samma. Jag kan ju se hur den är imorgon igen.

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Asus smart Gesture är en drivrutin för din musplatta med Asus egen lösning. du kan prova att avinstallera den i kontroll panelen och låta Windows hitta en standard drivrutin via Windows update. Detta bör fungera. Om inte har du Asus original drivrutin här https://download.cnet.com/asus-smart-gesture-touchpad-driver/3000-18491_4-77508098.html

Du bör ansluta en separat mus tillfälligt i detta skede, då du kör Windows update.

 

Redigerad av IT doktorn
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Olle35 sade:

jag slog på datorn nu igen för att se. Nu är den tyst . Se bild.

Ja, nu används ju bara 3 % av CPU/processorn medan det i din första bild var över 40 %..

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...