Gå till innehåll

Suspekt meddelande/SMS till mobilen


kiwi01

Recommended Posts

Fick ett meddelande till min mobil i morse som förkortat lyder ungefär Hej, jag vet inte om du kommer ihåg vem jag är, har saknat dig verkligen.
Mitt Whatsapp konto är avbrutet, har skickat ett foto till mitt Telegram-konto, klicka på länken nedan så ser du det.
Jag svarade med en kort fråga: vem är du? Något svar har inte kommit. Avsänt från ett svenskt telefonummer som inte går att identifiera.

Telegram-länken klickar jag absolut inte på av flera orsaker; personen ifråga har med all sannolikhet andra avsikten än hen antyder;
eller ett nytt kaos infinner sig i min dator, dessutom Ryssvänligt denna gång??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
6 timmar sedan, Cecilia sade:

Med tanke på att ledningen i Ukraina även verkar använda Telegram så är det nog inte särskilt ryssvänligt.

Jag vet också att de två ryska bröderna som startade företaget lämnade det för länge sen och har själva lämnat Ryssland. Och även jag har läst att Ukraina använder sig av Telegram, liksom en stor del av övriga världen.
Och även Mikael63 har han nämnt vid ett tidigare tillfälle att han använder det, och det är väl ett friskhetstecken om något!  Själv blev jag nekad att öppna konto, mitt telefonnummer var ”banned”, vilket förvånade mig stort.

Min kommentar var inte så allvarligt menat utan snarare avsedd som ett lättsamt skämt =ett dåligt sådant.
 

Redigerad av kiwi01
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...