Gå till innehåll

eforum fungerar inte


Tomas E

Recommended Posts

8 minuter sedan, Cecilia sade:

Fungerade att visa förstasidan i Firefox men när jag loggade in blev det en helt tom sida.

Det var liknande för mig i Chrome. De frågade efter godkännande av kakor och sen strejkade det. Men när jag tog bort kakorna blev det tillfälligt bättre igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Mikael63 sade:

Samma sak för mig med Vivaldi men med Privat läge fungerar det. 

Fungerar även med Edge för mig.

Fungerar inte i Edge trots att jag godkänt alla kakor denna gång.

Skrmbild2024-02-28123612.thumb.png.6a6d8793299a8cd080c5e8e9dc13338e.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Cecilia sade:

Jag har inga kontakter på IDG längre om det var det du tänkte på.

Eller nån annan här som brukar syssla med sånt.

Är det alltså IDG man ska kontakta för att kolla upp det? I så fall kan jag skicka dem ett mail vid tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissningsvis är det väl fortfarande PC för Alla och M3 inom IDG som är ansvariga men tveksamt om de bryr sig eftersom det är snart ett år sen nyhetsroboten slutade att lägga dit nyhetslänkar. Chefredaktören Mikael Lindkvist brukade i alla fall svara rätt snabbt.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Vivaldi installerade jag tillägget User Agent Switcher, URL sniffer.

Besökte eforum, fick felmeddelande. Bytte till IE10 (med User Agent Switcher, URL sniffer). Ingen skillnad. Bytte till Android. Funkar. Efter det spelar det ingen roll vilken webbläsare jag "simulerar", det fungerar oavsett.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Tomas E sade:

Det verkar vara nåt vajsing med eforum, jag kan logga in men inte läsa mina inlägg.

Vad är vitsen med att logga in, det ska ju ändå inte gå att skriva i forumet? Och läsa i forumet har i alla fall jag inget problem med att göra.

image.jpeg.2f2b0bf00182498e4906c11f34d43af9.jpeg

Eforum är stängt för nya inlägg och svar sedan 20 juni 2022. Klicka för att läsa vad som hände och om alternativ. - Eforum (idg.se)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Mikael63 sade:

Jag loggade in för några dagar sedan för att kunna läsa ett gammalt PM.

Just det går förstås inte utan att vara inloggad, men är rimligtvis inte lika angeläget för IDG att ge tillgång till som att erbjuda möjligheten att fortsätta läsa inlägg och trådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
On 2024-02-28 at 17:25, Cecilia sade:

Gissningsvis är det väl fortfarande PC för Alla och M3 inom IDG som är ansvariga men tveksamt om de bryr sig eftersom det är snart ett år sen nyhetsroboten slutade att lägga dit nyhetslänkar. Chefredaktören Mikael Lindkvist brukade i alla fall svara rätt snabbt.

Mailade honom 29 februari men har fortfarande inte fått svar. 🙁

  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen men de gånger jag tyckte det var verkligen viktigt och jag inte fick något svar från forumansvarig person så mejlade jag Mikael och då kom det ett svar, vanligen från forumansvarig men ibland från Mikael, inom en arbetsdag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...