Pinuu Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Hej! ALLT OM XP! Har någon en aning om eller vart jag kan få förklarat vaför min dator håller på att plinga? Både online som offline. Det kan komma närsom, och det är XP-Windows wav-ljudet (Windows XP - utropstecken.wav) som plingar till, bara en gång vid varje tillfälle: MEN VARFÖR???? Saknar också ikonen för html-filer, men det har inte med ovan att göra? Väl? Mycket tacksam för hjälp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Hej Datorn uppmärksammar dig på att något är på gång...har du skannat med Ccleaner och Ewido, i nämnd ordning. Du kan med fördel starta datorn i felsäkert läge först. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pinuu Posted August 9, 2006 Author Share Posted August 9, 2006 Hej! Tack för svaret, nej enbart med Ad-Aware. Har Panda Titanium 2006 också. Ska testa Dina förslag. Hyvens, Ha det Gott! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Kan också vara skrivare eller annan yttre utrustning som skakar hand med burken. För att övervaka uppstartande program, rekommenderar jag Mike Lins StartupMonitor ett suveränt gratisprogram som direkt talar om när nåt vill gå igång. http://www.mlin.net/StartupMonitor.shtml Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulfgar Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Det kan också plinga om det är en USB-enhet som inte är riktigt ansluten. Jag hade en USB-mus med glapp i och det plingade i ett kör - när den fick kontakt och när den tappade kontakten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus molin Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Hmm .. har haft samma problem. och då var det ett usb minne som krånglade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts