Gå till innehåll

Microsoft Outlook-"Varning om nätverk med datapriser"


Gå till lösning Löst av mbgtmari,

Recommended Posts

Under många år använde jag epostprogrammet Mozilla Thunderbird som dock började strula för ett halvår sedan och då övergick jag till Microsoft Outlook. När jag öppnar Outlook möts jag av budskapet "Varning om nätverk med datapriser" men kan gå vidare om jag väljer "Anslut ändå". Strulet i Thunderbird är nu fixat och i det programmet dyker inte den nämnda varningen upp.

Jag hittar inte något sätt att en gång för alla ta bort beskedet "Varning om nätverk med datapriser" i Outlook.

Microsoft Outlook.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning
Postad (redigerade)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan! Jag tog ut segern i förskott. Lösningsförslagen i länkarna handlar om att stänga av WIfi under "Inställningar", se bilaga, och det är ju inte så lyckat när man använder trådlöst nätverk för nätverksanslutningen. I bilagan är anslutningen markera med blått, således inte avstängd.

Inställningar-Närverk och internet.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den bild som är i ditt förra inlägg är att markera att det nätverk man använder inte kostar pengar och det ska inte stänga av anslutningen till trådlösa nätverk.

Hur ser motsvarigheten till de två senaste bilderna ut i din dator?

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...