Gå till innehåll

[LÖST] Ladda mobilbatteri


Belsebub

Recommended Posts

Jag har hört mycket olika förslag på denna fråga. Någon av er som VET hur man ska ladda sitt mobiltelefon på bästa sätt för att öka livslängen på batteriet.

jag har hört att man ska låta batteriet ladda ur helt ibland men har också hört att man inte ska göra det pga av att man sänker "lägsta nivån" i batteriet vilket gör att man försämrar livslängden.

Har hört att man ska ladda mycket och ofta. Men också hört att man inte ska ladda ett batteri som redan är laddat. Utan vänta tills det går ner till rött (på en w800i ex. som jag har)

Nu pratar jag moderna batterier typ, NiMH batterier och Li-jonbatteri.

I min hemtelefon har jag NiMH-batterier och den står jämt i laddaren är det bra?

I min mobiltelefon har jag (tror jag) Li-jonbatterier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört mycket olika förslag på denna fråga. Någon av er som VET hur man ska ladda sitt mobiltelefon på bästa sätt för att öka livslängen på batteriet.

Hmmm...

Att undvika  "duttladdningar" är väl det bästa, batterier vill ha längre cykler.

Nu bör man väl köpa sig 2 batterier om man vill undvika att ladda i "tid o otid"...

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min förra mobiltelefon med Li-jon-batteri "duttladdade" jag i väldigt stor utsträckning. Både telefonen och batteriet funkar fortfarande, efter nästan 3 år, perfekt. Vi har en exakt likadan telefon i familjen som vi haft lika länge som laddats ur ordentligt emellan. Den funkar också fortfarande perfekt. Tiden får utvisa vilket batteri som håller bäst. Det kan ju iofs vara laddarna som fixar detta bra också, svårt att avgöra.

NiCd-batterier måste laddas ur ordentligt mellan laddningarna, När det gäller NiMH så vet jag inte vilket som gäller. När det gäller Li-jon så har jag hört motstridiga uppgifter, några som säger att dom skall laddas ur precis som med NiCd och vissa som sagt att det är bättre att ladda så ofta som möjligt.  ??? Jag skulle också väldigt gärna vilja ha en kommentar från någon som verkligen är insatt i ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör som jag, ladda varje natt när man sussar som bäst :D

Det har jag gjort i snart tre år med min mobil, NEC E616V eXtreme Edition, Älska UTMS 8)

Japp, jag var Nästan så tidig så att jag fick tag på den första Nec´n, helvete vag jag ångrar det idag, men jag hade inte cachen och vem ringer flera Hundra minuter i månaden :o Inte är det jag iaf.

Nec´s mobilmjukvara är dock underbar, Amen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...