Gå till innehåll

Fjärrstyra datorn?!


Recommended Posts

Hej!

Jag har inte stökat med XPs fjärrstyrning, jag använder Radmin för fjärrstyrning. http://www.radmin.com/ Jag använder det för att hjälpa bekanta när de har problem med program mm.

Radmin kan agera som en server, det startar när windows startar. M a o, så kan man tom boota om datorn per remote, men det är du säkert inte ute efter. Däremot så funkar fjärrstyrningen efter t ex ett strömavbrott, såvida inte datorn pajade...

Tyvärr är Radmin ett köpesprogram, men det har 30 dagars trial. $30 är ju överkomligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen anledning att använda program som VNC eller något annat för att fjärrstyra datorn. Windows har klart det snabbaste fjärrstyrningsprogrammet. Det första du ska göra är att högerklicka på "My Computer" sen "properties" sen "remote" sen under remote desktop så har du en bock som ska bockas i... Gör det och sen är det klart. En sak du ska tänka på är att du måste ha ett lösenord på den användaren som du ska ansluta till. Du måste också ha Windows XP Pro.

För att sedan ansluta denna dator från ditt jobb så går du in under Accessories/Communications/Remote Desktop Connection. Där skriver du in id adressen eller om du har fixat en dns klient så skriver du in tex. mrx.no-ip.com

Sen så kanske du har en dynamisk ipadress hemma. Då kan jag tipsa om en dns klient som är mycket bra och gratis. www.no-ip.com  Där är det bara att registrera och sedan ladda hem denna klient. Vola Nu är det bara att ansluta till vald adress som du har skrivit in.

Lycka till. Hör gärna av dig om du får problems.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...