Gå till innehåll

Lidl säljer nätverks-HD på 400 GB den 14-12-2006


Mir

Recommended Posts

Det är i grunden en samsung hårddisk, så det kan ju inte vara fel. Men är det inte lite dyrt? Man plockar ju snabbt ihop en 400 gb hårddisk och ett externt kabinett för nätverk från Kjell & Co för ca 1500:-

Men, smaken e som baken...*L*

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt med katalogen, men kan inte länk.a nu på morgonen... "sidan kan inte visas"...

Återkommer under förmiddagen, tar en fikarast att hitta länkarna åt dig.

// Mange

Edit: Det går inte att länka från deras hemsida, men du kan ju titta på sidan enligt dessa artikelnummer:

Samsung 400 gb SATA hårddisk 31879  kostar 1499:-

Western Digital 320 gb IDE hårddisk 31845 kostar 1049:-

Externt hårddisk kabinett från 199:- och uppåt beroende på IDE och SATA osv...

Hamnar kanske inte så långt under 2000:- om man ska upp i 400 gb men 300 gb och strax över är desto billigare... Var lite snabb där, men hade själv föredragit ett kabinett från Kjell o Co, då de är mycket snyggare och andas kvalité.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en sådan på Lidl och måste påstå att den fungerade kanon. Det är en nätverks HD, en NAS alltså och dom som jag pratat med tycker att priset var bra. Har nu lagt alla mina datorers Mina Dokument och Favoriter i varsin mapp på NAS:en så nu kan jag komma åt detta från viken dator jag vill i nätverket och surfa via Favoriter eller arbeta i Mina Dokument och detta uppdateras mot alla mina datorer i nätverket. Sitter på kontoret och skriver ett brev som jag inte blir klar med utan fortsätter sedan att skriva på det på min bärbara i köket, detta är suveränt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...