Gå till innehåll

Grön bild när jag vill se en film!


aerox

Recommended Posts

Hej,

Ja som ni såg så får jag en grön bild över Hela bilden när jag ska spela upp någon film... Ljudet funkar bra.

Det jag har gjort är att jag har uppdaterat mitt grafikkorts drivrutiner till de senaste..  ??? Har för mig att de ska vara bra?!  :P Iallafall, nu så måste jag antingen ha de senaste drivrutinerna och sluta titta på videoklipp, eller så lägger jag in de drivrutinera som gäljde med kortet, ForceWare 77.77!!  :o

Jag har läst ÖVERALLT på forum och dylikt på internet, där jag inte sett någon som fått rätt på det. Vissa säger att det är codec problem men de kan du inte vara... för tro mig, jag har provat att tagit bort alla codecs sen stoppat in nya fräscha, eller de som dem sagt man ska lägga in.

Vet att det är en till som har exakt samma problem på sweclockers forum, jag adda hans msn för att kolla om han kanske hade löst det men inte...

Så finns det Någon som vet vad jag ska göra... Ni kan adda min msn om ni tycker de är lättare å diskutera så.

Mvh Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beskriv om du har 32 eller 64 bitar

sammt vilken version av vista har du?

retail eller oem?

Märkes dator /Hemmbyggd?

sammt vilken format försöker du att öppna i media player?

xvid,divx,mpeg2?

kan säga att jag inte hade problem med att spela upp dvd filmer i

windows vista home premium svensk (64-bit) (media center)

läs denna artikel

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.94426

Senaste Driver Rutinerna Till ditt grafik kort finns på nvidias hemsida

http://www.nvidia.com/page/technology_vista_home.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beskriv om du har 32 eller 64 bitar

sammt vilken version av vista har du?

retail eller oem?

Märkes dator /Hemmbyggd?

sammt vilken format försöker du att öppna i media player?

xvid,divx,mpeg2?

kan säga att jag inte hade problem med att spela upp dvd filmer i

windows vista home premium svensk (64-bit) (media center)

läs denna artikel

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.94426

Senaste Driver Rutinerna Till ditt grafik kort finns på nvidias hemsida

http://www.nvidia.com/page/technology_vista_home.html

Jag har Win XP Sp2  :P

Retail och oem har jag inte fattat va de är!

Hembyggd dator

Jag har provat alla som du beskiver där.

Nu har jag gått tillbaka till Forceware 77.77 å de funkar bra... Men jag vill ju ha de senaste drivrutinerna!  >:(

Jag har lagt till min report på min hårdvara som ni kan ladda ner å titta på, det är i HTML format.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jojo... men drivrutinerna uppdateras ju av ett skäl, och det är väl för att de ska fungera bättre i spel och dylikt?  :) Så det känns skitsurt faktiskt... Men jaja, de är nog ingen som vet, så du kan låsa tråden om du vill.  :)

/ Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

Uppdaterar tråden lite här...

Är det ingen här som har samma problem som jag har? För jag sitter verkligen på en sketgammal Forceware, 77.77...

Kan inte uppdatera till någon bättre, för då får jag grön bild när jag kollar på vilket videoklipp som helst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du följt de anvisningar som finns för att kunna installera drivrutinen på rätt sätt?

Driver Installation Hints

    * "Download Accelerator" utilities should be disabled when downloading any drivers.

        (Stäng av alla former av nerladdningsacceleratorer)

    * Do not run virus protection software in the background while installing the drivers. This prevents the driver from configuring itself properly.

        (Stäng av alla antivirus etc, gör en clean boot också för att vara säker...)

    * Before installing new drivers make sure you uninstall all NVIDIA display drivers from the Windows Control Panel. Browse to the Start Menu > Windows Control Panel > Add/Remove Programs and search for "NVIDIA Windows Display Drivers" or "NVIDIA Display Drivers" and select remove.

      (Avinstallera alla tidigare Nvidia drivrutiner helt och fullt)

Gör en Clean Boot

Installera ForceWare Release80Version:81.98

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!!!  ;D Fy fan va jag har längtat efter det här! De var lite konstigt dock, för jag kunde inte titta på film när jag tog den senaste drivrutinen på Nvidia...?  :- Kan jag bara ha den drivisen du angav mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du bara kan ha denna men den är från Nvidia iaf.

Det finns visserligen en internationell drivrutin fast den funkar inte på svenskt operativsystem och då tycker jag det är bäst att använda originalet istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...