Gå till innehåll

Install. av WindowBlinds = problem


Libra63

Recommended Posts

Hej!

Ikväll/natt har jag testat flera gånger att installera WindowBlinds utan att lyckas.

Jag har kommit på att det är F-Secure som ställer till det. Det är en fil i WindowBlinds

som inte F-Secure vill godkänna. Det kommer upp en varnings ruta att jag ska inaktivera

mitt säkerhets program men inget hjälper. Jag inaktiverar allt som jag hittar i F-Serure

innan jag installerar WindowBlinds men inget hjälper  >:( Jag har raderat allt men filen i WindowBlinds som

F-Secure inte accepterar heter något liknade detta INUW eller INWU (ja jag skulle noterat det innan jag sökte hjälp här) ;)

Nu är ni ute i cyberspace min enda räddning  ;)

Hjälp mig!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ska du behöva stänga av F-Secure för att installera WindowsBlinds. I så fall ligger här en hund begraven eller att du fått in något annat som F-Secure reagerar på. Det finns inga program som normalt begär att man skall stänga av virusprogram å dylikt. Det enda jag kan tänka mig är att du har virus i WindowsBlind-filen och att det gör att rutan kommer upp att du skall stänga, eller avaktivera F-Secure.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men nu har jag provat att ladda hem och installera WindowBlinds från tre olika sajter( filhippo.com, download.com och stardock.com) och samma problem uppstår när jag ska installera programmet  ???

Så nu har jag nästan gett upp hoppet om att få WindowBlinds på min dator  :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja min dator är fri från virus, har i a f kört F-Secure + alla andra rensningsprogram jag har ett par gånger och inget virus hittas.

Tack för länktipset!

Tydligen är det fler än jag som har problem med WB+Brandvägg/Antivirus.

Hittar tyvärr ingen som har samma problem som mig så jag får leta vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det XP eller Vista?

Prova att starta i felsäkert läge och installera från den.

Alltså först ladda hem programmet och sen installera det i felsäkert läge?

XP-Home har jag  ;)

Edit:

Men kan det verkligen hjälpa?

Problemet uppstår ju efter det att jag har startat om datorn efter install. av WB  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu installerade jag WB i felsäkertläge men samma problem kvarsttår och samma meddelande kommer upp:

'If you have rebooted and still get this message, you may need to disable any regestry protection/anti spyware apps you have and reinstall WB as they may be incorrectly preventing the install'

'As an alternative, you can press the 'Use additional process'

Klickar jag på 'Use additional process' kvar står problemet när jag försöker öppna WB och ovanstående meddelande kommer upp och att jag ska starta om  ???

Edit:

Kan också tillägga att när jag avinstallerar WB kommer ett meddelande upp från F-Secure att

*Stystemkontroll: Programmet nakades* ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte vill stänga ner brandväggen medan du installerar wb så kan du prova en "Clean Boot", då startas inte något annat än nödvändiga windows-systemets nödvändiga delar.

Nä nu ger jag upp!!!  :-[

Har installerat WB både i felsäkertläge och i Clean Boot men samma fel uppstår.

Nu får det vara, jag överlever om jag inte har WB i min dator  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...