L-L Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 Hej! Fläkten i min bärbara Acer går ofta upp på hög hastighet, det är en stor skillnad jämfört med när jag köpte datorn för drygt ett år sedan. Har någon bra tips på hur man kan blåsa rent datorn? Finns det tryckluft på burk eller dylikt, jag har hört talas om detta? Tacksam för tips. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GammalGubbe Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Ja de är tryckluft på burk. Kostar någon 100-200 kronor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobcat Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Vill bara varna dig för att använda tryckluften på burk , har själv förstört en komradio . Det är förmodligen drivgasen som gör detta plus att det kyler ner komponenterna för mycket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Hej!Fläkten i min bärbara Acer går ofta upp på hög hastighet, det är en stor skillnad jämfört med när jag köpte datorn för drygt ett år sedan. Har någon bra tips på hur man kan blåsa rent datorn? Finns det tryckluft på burk eller dylikt, jag har hört talas om detta? Tacksam för tips. Beror lite på om "tummen sitter mitt i handen"... - Dammsug.... lilla plastmunstycket monterad. - Datorn i jordat uttag - Du jordad med antistatarmband. - Sug rent men INTE på några kretskort !!! enbart i fläkten/arna samt i botten av chassit. -ev behövs tops för fläktvingarna, ofta igengrodda med dammsörja. Kan man inte hålla munstycket i styr så får man ta tryckluft men då ska man vara utomhus eftersom annars suger man in dammmolnet igen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L-L Posted March 11, 2007 Author Share Posted March 11, 2007 Tack för råden. Vi får se hur det går då, har bara öppnat datorn en enda gång förut, och det är ju som bekant lite annorlunda med bärbara jämfört med stationära! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts