Gå till innehåll

Webbläsare?


Ado

Recommended Posts

Du vet att du nästan startar tredje världskriget genom att ställa en sådan fråga?  ;D

Håller verkligen med om detta. Det är religion över en sådan här sak! :D

Personligen gillar jag nog Firefox lite bättre än IE7. Men det är vad jag tycker. Samtidigt vill jag då påpeka att jag INTE säger att IE7 på något sätt är dålig, för det är den INTE!!!

Som jag har förstått så är det så att Firefox i nuvarande version (2.0.0.3) inte klarar att spela upp all media som använder Windows Media Player. Detta kanske idagsläget gör IE7 till en lite mer fullständig webbläsare än Eldräven. Men min rekommendation är att du under en liten tid kör Firefox och sedan IE7 för att sedan själv avgöra vilken av webbläsarna som passar dig bäst! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilken webläsare är bäst IE firefox opera osv..

Vilken bil är bäst? Vilka jeans är bäst?

Vilket potatismos på ICA är bäst?

Vilken löparsko är bäst?

(Ja vi kan hålla på i evighet om vi vill...)

Det är upp till dig själv att prova och se vad DU tycker om, inte vad vi andra VILL att du skall tycka om... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oboj!  :D

Jag upptäckte precis en häftig grej i Firefox. Detta gäller främst de personer som är filmälskare och gillar att slå upp filmer på IMDB. Den häftiga funktionen är följande:

1. Starta Firefox

2. I adressfältet skriver du: imdb filmnamn exempelvis: imdb batman

3. Firefox kommer nu att automatiskt slå upp filmen Batman på IMDB. ;D

Är det så att filmen består av flera ord t.ex. Batman Begins så skriver man bara så här:

imdb batmanbegins i adressfältet och Firefox slår upp filmen Batman Begins på IMDB.

MYCKET LÄCKERT!!!

Personligen tycker jag detta är mycket användbart då jag ofta slår upp info om filmer på IMDB! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SurfDiver

Va e de du inte kan spela upp? Exempel på sida?

:)

Förlåt, dumt av mig att inte skriva att detta bara gäller Windows Vista, tog det förgivet! ::)

Se följande länk:

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/2.0.0.3/releasenotes/

Known Issues

Windows & Windows Vista

  • [li]Clicking links in some applications (e.g. some instant messaging programs) might not open them in Firefox, even if you have set it as your default browser. To workaround this problem, go to Start -> Default Programs -> Set default programs for this computer, expand custom, select the radio button next to the app you want to set as the system wide default app (e.g. Firefox, etc.), and apply.[/li]
    [li]Using the context menu (right-clicking on the Firefox icon) to start in Safe Mode, doesn't work. As a workaround, use the "Mozilla Firefox (Safe Mode)" menu item that appears in the Start Menu instead.
    [/li]
    [li]A Windows Media Player (WMP) plugin is not provided with Windows Vista. As a workaround, in order to view Windows Media content, you can follow these instructions. Note that after installing you may have to get a security update and apply it before you can see the content in the browser.
    [/li]
    [li]Vista Parental Controls are not completely honored. In particular, file downloads do not honor  Vista's parental control settings. This will be addressed in an upcoming Firefox release.[/li]
    [li]When migrating from Internet Explorer 7 to Firefox, cookies  and saved form history are not imported.[/li]
    [li]There have been some reports that Firefox 2.0.0.3 on Windows Vista may fail to load some websites. This problem has been verified and fixed for an upcoming Firefox release.[/li]

Som du ser Landsfiskalen i ovanstående text eller länken ovan, så är det lite problem med Firefox och WMP i Windows Vista

Med det menar jag inte att man ska sluta använda Edräven, detta fixar Mozilla till snart!  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mozilla Firefox 2.0.0.3 såklart ! :D

Men glöm för Guds skull inte att installera alla tillägg och teman du behöver innan du börjar "visa den för vänner" och predikera läran :)

Här följer ett lite axplock ur min läsare, bör dock nämnas att jag inte rensat på ett tag.. "så fort jag får lite tid över" :)

Application: Firefox 2.0.0.3

- Adblock Plus 0.7.2.4

- Dictionary Switcher 0.8

- Dictionnaire MySpell en Français (réforme 1990) 1.0.1

- Download Sort 2.5.7

- ErrorZilla Mod 0.2

- Extended Statusbar 1.2.5

- Extension List Dumper 1.8.0

- FireFTP 0.94.6

(Disabled)

- Foxmarks Bookmark Synchronizer 0.89

- FoxyTunes 2.2.5

- FoxyTunes Skin - [R]evolution-lite 0.9.2

- Get File 1.2.2

- Gmail Space 0.5.6

- GooglePreview 2.1.4

- IE Tab 1.3.1.20070126

- Image Zoom 0.2.7

- Java Console 6.0

- Mouse Gestures 1.5.2

- My Image Here 1.0.5

- NewTabURL 1.4.3

- Nuke Anything Enhanced 0.54

- Ook? Video Ook! 0.6.5

- PDF Download 0.7.9

- Polski slownik poprawnej pisowni 0.9.20061014

- President Bush Countdown 1.1.1

- Prisjägaren 1.10

(Disabled)

- Restart Firefox 0.3

- searchOnTab 1.0.2

- StumbleUpon 3.04

(Disabled)

- Svensk ordlista 1.4

- Tab Catalog 1.1.2006110601

- Tab Counter 1.2

- Tab Effect 1.1

(Disabled)

- Tab X 2.0

- Tabbrowser Preferences 1.3.1.2

- Together with Foxkeh 0.1.4.2

- United States English Dictionary 2.0.0.6

- URL Fixer 1.3

- Usage Counter 0.2

Firefox FTW !

Och, IE suger såklart.. i alla dess former.. dock suger IE 7 betydligt mindre än dess tidigare katastrofer.. och Opera är helt enkelt "tråkig".. Netscape ska vi inte ens prata om..  Ha de ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe.. jadåå.. självklart ;)

Glömde att nämna att det såklart är mycket viktigt att man noga går igenom alla tillägg man har, vilket jag självfallet gjort 8) T.ex att ta bort alla onödiga features, vem vill öppna något i ett Nytt Fönster ???

Alltså, från mitt läge i detta nu ser jag tilläggen: Temat (iFox Graphite), flikräknaren uppe i högra hörnet och.. nähe.. inte mer.. (själv förvånad :o)

När jag väljer att visa Statusfältet (som jag naturligtvis aldrig har öppet i normalt körläge utom mkt korta perioder när jag t.ex. vill tanka ner en .flv) så ser man ytterligare några: Ook? Video Ook!, Extended statusbar, FoxyTunes, Usage counter och President Bush countdown i rätt ordning..

Just Bush countdown rekommenderas starkt, även fast den är väldigt buggig just nu. Man får dras med att det står newprez.com allt för ofta utan att kunna stänga av.. :(

Men alla längtar vi väll :)

Själv vill jag inte avslöja vem jag hoppas på, men för webbläsarkrigets skull, vem hejar ni på i det amerikanska presidentvalet 2008 ?

MVH Oliver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...