Magnus molin Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 Hej, Jag har bestämt mig för att börja använda Mozilla's "Thunderbird" E-post klient! Under installationen så kommer det lite olika saker, se nedan bilden längst ner. Det är just dom sakerna jag inte fattar hur jag ska göra? Man ska skriva in server för inkommande post och man ska också välja vilken teknik man ska ha, finns "POP" och "IMAP" Har inte en aning om vad det är. Skulle vara tacksam om ni kunde hjälpa mig med detta. Jag har Hotmail.com Tackar för svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 Du har en e-post från din internetleverantör. Ett papper med alla uppgifter. Annars får du fråga dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 Gratis Hotmailkonton går inte att köra via en POP klient.... Om man har ett äldre konto så funkar det men de allra flesta blockeras. MS/MSN ska ha pengar för ett Hotmail Plus konto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus molin Posted March 27, 2007 Author Share Posted March 27, 2007 Typiskt, misstänkte att man var tvungen att skaffa Hotmail Plus! > Då får det bli Hotmail.com i fortsättningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 Varför inte skaffa ett Yahoo.se konto? Det kan du köra över mailklienter... // Mange Ps Du har ett privatmeddelande Ds Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus molin Posted March 28, 2007 Author Share Posted March 28, 2007 Ps Du har ett privatmeddelande Ds Jag har inte fått något meddelande! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel_sundgren Posted March 28, 2007 Share Posted March 28, 2007 Du kan få ett gmail konto av mig eller ett på dittnamn@snigelfart.se eller dittnamn@theotherside.se Om du vill. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulfgar Posted March 28, 2007 Share Posted March 28, 2007 Man behöver ingen inbjudan för gmail längre. bara att gå in på gmail.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts