Gå till innehåll

Testat Gmail Drive?


L-L

Recommended Posts

Ja, som rubriken lyder, har någon testat detta? Jag har gjort det och tycker det funkar förhållandevis bra. Har laddat upp ca 150 MB (backup på viktiga personliga filer) i kväll och mer skall det bli. Min enda fundering är om Google märker att ens mail-konto beter sig "onormalt". Jag tror att de kan stänga av kontot tillfälligt då. Se http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=43692

Har någon råkat ut för detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men som det står på sidan länken går till: "Receiving, deleting, or POPing out large amounts of mail in a short period of time". Nu är jag klar med alla mina backup-mail med Gmail Drive, och det blev ca 500 MB fördelat på 49 mail! Det är ju en del... men det har gått bra att logga in nu direkt efteråt, hoppas bara att det fortsätter gå bra (ska lugna mig lite med datatrafiken nu). :)

Du har förstås rätt i att det kan sluta funka om Google ändrar saker. Men som du också skriver, detta åtgärdas ju i så fall i Gmail Drive!

/L

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag klar med alla mina backup-mail med Gmail Drive, och det blev ca 500 MB fördelat på 49 mail! Det är ju en del... men det har gått bra att logga in nu direkt efteråt, hoppas bara att det fortsätter gå bra (ska lugna mig lite med datatrafiken nu). :)

Jo... jag har väl cirka 100MB uppladdat.

Problemet för Google är de här "nissarna" som lämnar ett konto "öppet"

för piratalster dvs delar ut lösen till ett piratkonto. :P

Annars ska det inte vara några problem .. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett konto för gmail drive och jag hade en massa textdokument där som alla är raderade...

varför vet jag inte, kontot funkar som vanligt...

Tänk på vad du sparar där, är det viktigt, ha det inte på gmail drive utan gör backup på cd / dvd istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett konto för gmail drive och jag hade en massa textdokument där som alla är raderade...

varför vet jag inte, kontot funkar som vanligt...

Tänk på vad du sparar där, är det viktigt, ha det inte på gmail drive utan gör backup på cd / dvd istället.

Hade jag aldrig hört talas om... men en snabb "googling" gav det här.

http://www.cbc.ca/technology/story/2006/12...t-20061228.html

Så nu är det nog säkert... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar. Ja, man får väl ha dubbla backuper! Jag har även det viktigaste på ett USB-minne, men det kanske är osäkert? Då är vi ju plötsligt inne i en diskussion om bästa medium för långtidslagring. CD/DVD-skivor är väl inte heller garanterade att funka på lång sikt... fast bara man kan ta nya backuper innan livslängden löpt ut så är det ju OK.

Och ingenting säger ju att Googles servrar varar för evigt heller ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo så här har jag klurat ut det.... ;)

Det viktiga finns nedbränt på några DVD skivor... men DVD skivor kan ju brinna upp

eller då bli förstörda vilket man då dividerar om hur länge en skiva håller

Men i googles gmail ligger ca 100MB

Sedan har jag också ett Diino konto.  Dit har jag skickat kanske 50MB.

http://www.diino.se/

Så då behövs det nog ett kärnvapenkrig för att slå ut backuperna... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo så här har jag klurat ut det.... ;)

Det viktiga finns nedbränt på några DVD skivor... men DVD skivor kan ju brinna upp

eller då bli förstörda vilket man då dividerar om hur länge en skiva håller

Men i googles gmail ligger ca 100MB

Sedan har jag också ett Diino konto.  Dit har jag skickat kanske 50MB.

http://www.diino.se/

Så då behövs det nog ett kärnvapenkrig för att slå ut backuperna... ;)

OK!

Diino verkar bra, 2 gig gratis. Har dock aldrig har hört talas om företaget, men det kan ju vara pålitligt och säkert för det. Önskar ändå att Google erbjöd en "äkta Gdrive" ;)

EDIT: Diino verkade nästan för bra för att vara sant, så jag blev ju tvungen att testa! Blev snabbt frälst. För lagring av filer är det förstås oerhört mycket smidigare än Gmail som ju trots allt är en mail-tjänst med största tillåtna bilaga på 10 MB per mail. Diino funkade helt perfekt, har laddat upp 1 GB nu, skickade med exakt 1 MB/s. Ja, megabyte.

Om Diino visar sig vara pålitligt i längden får vi se, men jag tackar så mycket för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...