Gå till innehåll

varför får jag java på svenska istället för engelska ?


mathie1

Recommended Posts

Hej !

Kör Vista Ultimate X86 Engelsk. Laddade ner java installationspaket engelsk version men när jag startar upp installationen blir det på svenska hur jag än gör. Jag blir lite irriterad på detta för jag vill ha ALLT på engelska. antar att java känner av på nått sätt att jag har svenska som språk lixom .. att det e någon slags multi language installation ... ?? hur får jag det på engelska ??????? någon ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Kul, jag är exakt som dig. Eftersom allt inte finns på svenska så vill jag också ha ALLT på engelska. Kör XP.

Mitt Java (1.6.0) är på engelska. Vid senaste installationen av XP, så valde jag "Location = United Kingdom" och "Language I type most in = English" samt "Keyboard = Swedish". En annan gång valde jag svenska på minst en av de andra (kanske båda, minns inte), fast XP fortfarande var på engelska. DÅ blev Java på svenska.

Så, det enda tips jag kan ge är att ställa in allt du kan på English / United Kingdom (eller the US om du föredrar det), förutom just "Keyboard" som jag antar att du vill ha svensk version av. Nu vet jag tyvärr inte hur Vista funkar annars, men hoppas att du kan ändra detta i kontrollpanelen?

Skriv igen och berätta hur det går!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

allt, precis allt inställt på US så blir det på engelska ... MEN .. ändrar man till swedish under "formats" så blir det på svenska. Formats innebär att man får meter, svenska kronor,svenskt tidsformat m.m .. det vill man ju inte ändra på. detta e fan helt jävla stört. på java's sida står det att man skall ändra system locale men det hjälper inte me bara det ..... nån annan som vet !?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

allt, precis allt inställt på US så blir det på engelska ... MEN .. ändrar man till swedish under "formats" så blir det på svenska. Formats innebär att man får meter, svenska kronor,svenskt tidsformat m.m .. det vill man ju inte ändra på. detta e fan helt jävla stört. på java's sida står det att man skall ändra system locale men det hjälper inte me bara det ..... nån annan som vet !?

Verkar besvärligt! "Formats", är det nåt nytt för Vista? Har aldrig sett det i XP. Vad har själva operativsystemet för intresse av distans och valuta? Eller menar du att Java-kontrollpanelen har detta? Inte heller där har jag sett något om Formats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns 4 tabs under regional and language options : "formats" (valuta,tid m.m) "Location" "Keyboards and languages" (säger ju sig självt vad detta e) och "Administrative" (där kan man välja system locale)

har som sagt satt location och system locale till US, då blir java på svenska, ändrar man däremot allt, dvs även "formatet´" och keyboard så blir det på engelska .... fattar ej varför, e så jävla störigt .. retar mig som fan på att det e på svenska !!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det är ungefär likadant i XP ser jag nu. Som sagt, jag kör allt på English / the U.K. förutom keyboard input som är svenska. Java blir då på engelska.

Kan nog tyvärr inte hjälpa dig mer.  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant tråd. Har också irriterat mig på att installationerna blir på svenska.  Är ju hopplöst att felsöka på svenska felmeddelanden.

Har inte brytt mig om att grotta i det så tack för infon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...