Bisuta Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 Hej! Jag undrade bara om man kan uppgradera FAT32 till NTFS utan att formatera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 Japp, det går utmärkt! Kör kommandot "convert X: /fs:ntfs" där du byter ut X mot hårddisken/partitionen du vill konvertera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bisuta Posted April 18, 2007 Author Share Posted April 18, 2007 När jag skriver det i CMD står det "Ange aktuell volymetikett för C:" Jag vet inte vad jag ska skriva har testat med olika saker men det blir fel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L-L Posted April 18, 2007 Share Posted April 18, 2007 När jag skriver det i CMD står det "Ange aktuell volymetikett för C:" Jag vet inte vad jag ska skriva har testat med olika saker men det blir fel Man skall skriva det som står före (C:) i Utforskaren, det kan t.ex. stå "IBM (C:)", "System (C:)" eller nåt annat beroende på dator. Aktuell volymetikett är således t.ex. IBM eller System, beroende på vad som står! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bisuta Posted April 18, 2007 Author Share Posted April 18, 2007 Tackar! Men det gick ej att få en exlusiv åtkomst till C: tkr ni att jag ska schemalägga konverteringen tills nästa gång systemet startas om? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 18, 2007 Share Posted April 18, 2007 Ja, absolut, om du ska konvertera disken som har Windows på sig måste du schemalägga konverteringen till nästa omstart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helren Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 Ett utmärkt program för detta är ex Partion Magic, dock ej gratis men värt varenda kr tycker jag iaf! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Native22 Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 Är det också bra tt göra det om man har en SEAGATE extern hårddisk som är FAT-32, eller jag rättar mig [move][shadow=red,left][glow=red,2,300]LÖNAR DET SIG [/glow][/shadow][/move] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 Är det också bra tt göra det om man har en SEAGATE extern hårddisk som är FAT-32, eller jag rättar mig [move][shadow=red,left][glow=red,2,300]LÖNAR DET SIG [/glow][/shadow][/move] Nej, det spelar mindre roll men du kan ju konvertera den om du har lust! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Native22 Posted August 11, 2007 Share Posted August 11, 2007 Blir det bättre är det någon [move]positiv [/move]skillnad med att göra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Du kan ställa in behörigheter på ett annat sätt till exempel. Men om du inte har något specifikt behov att konvertera så finns det ingen anledning att göra det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulfgar Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 NTFS klarar också filer som är större än 4 GB, vilket inte FAT32 gör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts