tokar86a Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 Hej Hur vet man vad en Ap har för IP-nummer när den får det dynamiskt? För man måste ju komma åt den så att man kan ställa in den. Hur tar man reda på det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted June 2, 2007 Share Posted June 2, 2007 Hej Du kan ansluta med hostnamnet. Netgear brukar ha de sista 6 tecknen i MAC-numret plus ordet netgear, dvs netgearXXXXXX. Annars kan du återställa till leveransläget och titta i manualen, har du ingen manual... gå till tillverkarens hemsida och ladda hem en. Vilken AP har du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted June 2, 2007 Author Share Posted June 2, 2007 Jag har en Dlink DWL-G700AP. Så hur blir det då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted June 2, 2007 Share Posted June 2, 2007 Skriv i webläsaren: http://192.168.0.50 Detta förutsatt att det är fabriksinställningen som finns där. Edit: Skriv: "admin" som användare, utan duttar och lämna lösenordet blankt. Edit 2: Du måste vara ansluten med kabel när du gör ändringar eller administrera enheten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted June 2, 2007 Author Share Posted June 2, 2007 Ja men hur kommer jag åt den om jag inte vill ställa om den? Det måste ju funka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted June 2, 2007 Share Posted June 2, 2007 Du kan prova att sätta nätverkskabeln i datorn direkt till AP och sedan skriva i "kör": cmd -> arp -a Då kan du få upp ip-nummer och mac till den anslutna enheten om du har tur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted June 2, 2007 Author Share Posted June 2, 2007 Finns det inget enklare sätt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted June 2, 2007 Share Posted June 2, 2007 Hur svårt kan det vara... öppna ett kommandfönster och skriva arp -a ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts