kjell-ake Posted July 22, 2007 Share Posted July 22, 2007 Hej! Har fått ett konstigt "fel"- När jag startar upp så får jag "blå skärm" efter "välkommen" Men trots blåskärmen så startar det upp efter ca 1 minut... Blåskärm brukar ju förknippas med att windows inte startar alls efter vad jag sett när jag "googlat" på blåskärm. Är det något på gång eller går detta att rätta till? Med vänlig hälsning Kjell-Åke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted July 23, 2007 Share Posted July 23, 2007 Ingen aning. Men du kan ju städa till o börja med. Följ Malous instruktioner om CCleaner. http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=2941.0 Windowsuppdate? Senaste drivers, uppdatera. Om du inte hittar: Vad har du för dator. Så man kommer igång, så nån hittar felet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 24, 2007 Share Posted July 24, 2007 Får du någon felkod? Prova att tryck "paus" så du kan skriva ner hela raden med info och posta här igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjell-ake Posted July 24, 2007 Author Share Posted July 24, 2007 Hej datorvänner! Vi kan lägga ner den här tråden... Jag fick göra en "omstart". Upptäckte att det inte gick att köra en hårddiskkontroll och då tänkte jag att det var lika bra att starta om från början. Med vänlig hälsning Kjell-Åke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 24, 2007 Share Posted July 24, 2007 Det låter som att det skulle kunna vara en skadad/trasig hårddisk som ställer till det. Ladda ner och kör Drive Fitness Test från http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm#DFT, det hittar garanterat eventuella fel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted July 24, 2007 Share Posted July 24, 2007 En blåskärm innehåller det alltid någon form av felkod eller är skärmen bara alltid helt blå ???. Mvh Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts