Gå till innehåll

Recommended Posts

Jag har skapat en guide till hur du kan anpassa Office 2007 och se till att alla säkerhetsuppdateringar och andra uppdateringar är installerade redan från början. Kommentera gärna om ni undrar något!

Skapa en anpassad installation av Office 2007:

http://www.tipsomvista.se/guider/98-office...ffice-2007.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

Det finns inget sätt att få med en .msi, i Updates-mappen va? Jag tänker närmast på en extraherad SaveAsPDFandXPS_Office2007.exe Hade ju varit bra att få med den också i installationen.   ;)

Du får nog vänta på SP2. ;) Där skall dessa, och andra, filformat ingå, enligt detta pressmeddelande.

Mjoo... men jag tänkte närmast på att få med tillägget jag använder (se länk), i en anpassad installation! Mycket bra grej.... fixar perfekta pdf:er i word, excell, publisher! Man slipper kolossen Acrobat!   ;)

http://www.microsoft.com/downloads/details...1b-63b07ba5f2e5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjoo... men jag tänkte närmast på att få med tillägget jag använder (se länk), i en anpassad installation! Mycket bra grej.... fixar perfekta pdf:er i word! Man slipper kolossen Acrobat!   ;)

http://www.microsoft.com/downloads/details...1b-63b07ba5f2e5

Jo, jag känner till tillägget. Men det kommer alltså att bli överflödigt i och med SP2, om inte Adobe ånyo får MS att dra in pdf-stödet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag känner till tillägget. Men det kommer alltså att bli överflödigt i och med SP2, om inte Adobe ånyo får MS att dra in pdf-stödet. ;)

Det återstår att se.... men tills dess hade det varit bra om man kunde integrera tillägget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant frågeställning! MSP-filer som kan ligga i Updates-mappen är ju Windows Installer Patch-filer så rimligtvis borde det gå att få med MSI-filer så tillvida inte MS spärrat detta på något vis. Värt att testa att lägga MSI-filen där, samt även göra en kopia och döpa den MSP istället för MSI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant frågeställning! MSP-filer som kan ligga i Updates-mappen är ju Windows Installer Patch-filer så rimligtvis borde det gå att få med MSI-filer så tillvida inte MS spärrat detta på något vis. Värt att testa att lägga MSI-filen där, samt även göra en kopia och döpa den MSP istället för MSI.

Jo... jag har redan pillat dit den!  ;)  Skall testa så fort jag får tag i en burk som skall ha Office!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det gäller en företagsmiljö med en server i botten så är det ju bara att lägga upp MSI-filen som ett paket och skicka ut den via GPO:er :)

Ja det går ju. Men jag var mer ute efter en anpassad installation för enstaka datorer... oavsett server eller inte!

Edit:

Bra guide btw!    :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...