Gå till innehåll

detta med anpassad installation i windows uppdate


Fanny

Recommended Posts

jag undrar om alla dessa uppdateringar som finns under: anpassad installation i windows uppdate behövs ?

( jag har windows xp )

uppdatering av rotcertificat

microsoft,net Framework 3.0 :x86 (KB928416)

remote desktop connection (Terminal serviceclient6.0 ) för windows xp (KB925876)

microsoft.net framework 2.0 : 86 (KB829019)

micrsoft base smart card cryptographic service provider package : x86  (KB909520)

uppdatering för WMDRM -aktiverad mediaplayer (KB902344)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra fråga, jag är själv nyfiken.

Ser att du nämner uppdateringar för .NET Framework. Vill minnas att du hade problem att installera det, har det löst sig nu?

/LA

hej igen leoni !

japp,det ordade sig med det. jag ominstallerade hela window xp med dess drivrutiner & allt. & vipps så hade allt fixat sig.

sedan kom alla de uppdateringar som skulle uppdateras automatiskt till datorn.

så alla dessa installerade jag & allt funkade utan ett enda fel eller krångel. skönt !  ;D

& detta med anpassade intallationen så vågar ej uppdatera för än jag vet att dessa behövs

man vill ju ej uppdatera i onödan om dom ej skulle behövas :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bra Fanny :)

uppdatera rotcertifikat.

Har alltid undrat vad detta är! (ni behöver inte bemöda er med att svara, jag kan googla ;))

Kanske bäst att uppdatera hur som helst. Förresten, i "Lägg till / ta bort program" - Windowskomponenter - så är det ju ibockat att rootcertifikat skall uppdateras. Det låter märkligt att man då skall behöva göra det manuellt via Windows Update.

/LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uppdatering av rotcertificat

Ser bland annat till att Internet Explorer får stöd för de nya säkrare SSL-EV-certifikaten, det vill säga adressfältet blir grönt då du är inne på en mycket säker sida.

microsoft,net Framework 3.0 :x86 (KB928416)

Senaste .Net framework, kan krävas av vissa program.

remote desktop connection (Terminal serviceclient6.0 ) för windows xp (KB925876)

Använder du Fjärrskrivbord så är denna uppdatering mycket välkommen, den innehåller ändringar som finns i Fjärrskrivbord i Vista.

micrsoft base smart card cryptographic service provider package : x86  (KB909520)

Behövs endast om du ska logga in med smarta kort.

uppdatering för WMDRM -aktiverad mediaplayer (KB902344)

Precis som det låter så har denna uppdatering med DRM-skyddet i Media Player att göra och viss media kräver uppdateringen för att det ska kunna spelas upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta med media player uppdateringen, gäller den endast media player 11 ?

jag har media player 10 installerad.

Troligtvis båda, men det spelar ingen roll. Windows Update söker igenom din dator och erbjuder bara uppdateringar du berörs av. Det innebär att du aldrig behöver fundera på om det fungerar eller passar till din dator :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...