Libra63 Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 Har provat att gör en systemåterställning lite då och då sedan jag installerade min ny dator och Vista Premium under semestern men det går inte. Ett meddelande kommer upp att det inte gick att göra en systemåterställning. "Systemåterställningen har stött på ett problem" Har gjort en ominstallation under denna period men samma problem kvarstår? Det finns ingen lösning under Problemrapportering och -lösningar. Quote
Andreas Stenhall Posted September 10, 2007 Posted September 10, 2007 Finns det ytterligare information i Loggboken, till exempel felkoder eller andra felmeddelanden som kan leda oss på rätt väg till en lösning? Quote
repzej Posted September 10, 2007 Posted September 10, 2007 Hej. jag har EXAKT samma problem, när allt har gjorts och datorn startats så kommer en ruta upp som säger att ett okänt fel har gjort satt inställningar inte kunde återställas. man får ingen mer information än det. måste få detta att fungera, Quote
OlleBull Posted September 10, 2007 Posted September 10, 2007 Hej alla glada! Att inte Microsoft har kunnat löst detta med systemåterställningen, när man nu lancerar Vista är konstigt. Det är många som har haft problem med denna funktion i XP en slags service man borde kunna lita på. Jag har skippat systemåterställningen för länge sedan och använder BackOnTrack på mina 2 datorer och det funkar utan strul. Fel kan det bli på allt, men jag upplever BackOnTrack till 99,9% säkrare än funktionen i Windows. Nu kommer BackOnTrack för Vista! http://www.systemok.com/index.php?id=1&L=3 Quote
repzej Posted September 10, 2007 Posted September 10, 2007 OlleBull , hur ska jag kunna få datorn återställd 3dagar tillbaka när jag aldrig haft BackOnTrack innan? då kan jag bara skapa en punkt från nuläget. Quote
OlleBull Posted September 10, 2007 Posted September 10, 2007 repzej! Detta mitt inlägg, var bara menat som en ren upplysning och det är tråkigt att du råkat ut för det du beskriver. Blir det fel på systemåterställningen är man ju illa ute, visserligen går det ju att reparera funktionen i XP men återställnigspunkterna är ju då förlorade. Hur detta funkar i Vista har jag ingen aning om. Quote
Libra63 Posted September 10, 2007 Author Posted September 10, 2007 Finns det ytterligare information i Loggboken, till exempel felkoder eller andra felmeddelanden som kan leda oss på rätt väg till en lösning? Hej Stenis! Hittar inget i loggboken. Var ska jag leta och efter vad? Ska det stå något om systemåterställning eller? Tack för tipset Olle! Quote
Recommended Posts