Gå till innehåll

CCleaner V2.00.500


Lasse B

Recommended Posts

Ett stort problem: efter en tids användande slutade programmet att starta när jag körde det. Knappen på aktivitetsfältet fanns där, men gränssnittet vägrade helt att dyka upp. En ominstallation löste problemet, men vem vet när eller om det kan återkomma?

Ett minimalt problem: när man byter namn på "installers" kan man inte trycka Enter efteråt, vilket man ju gärna vill. I stället måste man trycka på OK med musen.

/LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett stort problem: efter en tids användande slutade programmet att starta när jag körde det. Knappen på aktivitetsfältet fanns där, men gränssnittet vägrade helt att dyka upp. En ominstallation löste problemet, men vem vet när eller om det kan återkomma?

Ett minimalt problem: när man byter namn på "installers" kan man inte trycka Enter efteråt, vilket man ju gärna vill. I stället måste man trycka på OK med musen.

/LA

Om man är lite driven på engelska så kan man använda sig av CCleaners forum..  MrG som utvecklaren kallar sig är

mycket öppen för bra förslag och förändringar.

http://forum.piriform.com/index.php?showforum=4

Suveränt litet verktyg för att städa upp i en "rena rama röran" Windoze bruk..

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Använder själv den nya versionen av CCleaner V2.00.500 och har ännu inte märkt av några som helst problem med den. Sköter sig alldeles utmärkt precis som sin föregångare.

Den brukar ju säga till när de finns en ny version. Men de har den inte gjort denna gången, ännu.

Hmmmm det var märkligt. Själv fick jag upp att där fanns en ny version av CCleaner då den hade kommit ut.

Men som Plun säger gör gärna ett besök hos MrG och CCleanerforumet och påtala gärna problemen ang CCleaner.

http://forum.piriform.com/index.php?showforum=4

Skall hålla lite extra vakande ögon på min CCleaner (jag kan ju ha missat något trots allt).

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat nya versionen hos en granne....

- 48 timmars gränsen är ibockad som "default".  Bockar man ju enkelt bort via inställningar.

- TIFen missas..... enkelt att fixa via "Inkludera"

C:Documents and SettingsHejhoppLokala inställningarTemporary Internet Files

Sedan slår man på att visa Dolda filer o mappar plus Systemfiler så kan man beskåda fiilerna

via utforskaren

Startar man IE7 ser man hur mapparna skapas inkl Antiphising mappen

index.dat ser man också, kollade inte om den tas bort efter omstart

På den här datorn försvann,  1,2 GB sopor plus att index.dat filen var på 8MB , 1 år ungefär...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle testat själv från början. Sicken fegis ja e.

;)

Man kan ju ytterst enkelt kolla i Utforskaren vad som händer när man kör CCleaner ...dvs att man slår på visning

av dolda mapper/filer och systemfiler...

C:Documents and SettingsAnvändarnamnLokala inställningar   

Där ligger ju sophögarna och samlar på sig... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...