Gå till innehåll

Omstart


bobcat

Recommended Posts

Testa annars med "verbose logging":

Med ett enkelt registerhack kan du aktivera utökade meddelanden som visar mycket mer detaljerat vad som händer under uppstart, inloggning, utloggning och avstängning av datorn. För att aktivera detta startar du registereditorn från Start > Kör genom att skriva regedit. Gå sedan till HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows

CurrentVersionPoliciesSystem och välj där att skapa ett nytt DWORD-värde vid namn "verbosestatus" och sätt värdet till 1. Observera att inga meddelanden visas om följande värde är satt till 1, HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows

CurrentVersionPoliciesSystemDisableStatusMessages

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för svaren men tyvärr så funkade det inte på min maskin , det som hände var bara tangentbordet slutade att fungera och att mitt e-post prgr öppnades när jag tryckte ner en tangent /Bosse

                       

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt ska de där meddelandet visa sig då? Har fixat dit en verbosestatus. Och nån DisableStatusMessages hade ja inte.

Det kommer ett par blixtsnabba statusmess vid in och utloggning... man hinner knappt se dom, ännu mindre läsa.   :)    Antar att dom kan vara nyttiga först när något strular/hänger sig.    ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om allt laddar supersnabbt så ser du aldrig några felmeddelanden och det är främst i domänanslutna man får fler meddelanden. Där kan det istället för endast "välkommen" stå att tjänsten Windows Update startas, grupprinciper laddas, progampaket X installeras osv osv. På fristående datorer som inte har några problem och laddar användarprofilen snabbt så åär det precis som ni säger inte säkert att man hinner se något.

Testa dock att stänga av er dator så bör ni kunna hinna se fler meddelanden än normalt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska de synas i aktivitetsfältet? Har nycklarna på rätt platts.

Nej, de utökade meddelandena visas endast:

1. Efter det att Windowsloggan visats under uppstart fram tills du ser skrivbordet.

2. När du väljer att logga ut fram tills att datorn stängts av.

Ett exempel är meddelandet då du väljer att stänga av datorn och samtidigt installera uppdateringar, där det ståpra "uppdatering 1 av 2 installeras. Stäng inte av datorn". Det är en sådan typ av meddelande jag menar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej igen.

Det har tagit lite tid för mig att svara , har gjort en formatering av C- disken men allt är som förut segt,segt,segt , har även tagit hem filen från Microsoft som skulle göra att datorn startade om snabbare men icke, samma problem  och det lustiga är att min bärbara dator (nämner inget namn) beter sig på samma sätt väldig seg på omstart . Kan det bero på min XP skiva det är en O.E.M skiva laglig /Bosse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Alla drivrar måste va dom senaste. Om de e en märkesdator, uppdatera på datortillverkarens hemsida.  Och windowsupdate, man får ju köra flera gånger numera. Sen får man inte glömma alla småuppdateringar till adobe flash, adobe reader, java o allt sånnt.

2. Och så e de, de där me underhållet som måste göras. Städa och defragga, måste alltid göras när de e nyinstallerat.

3. säkerheten oxå. Senaste uppdateringarna på de me.

4. Onördiga program?

Och så kan man ju kolla prestanda [ctrl] [alt] [del] så ser man ju när de e klar. Min e också lite seg i starten, men den funkar bra när allt har lugnat ner sig efter en stund.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den bör va inställd så den bootar med cd:n först, om du skulle behöva installera om.

Men om du e van me ditt bios, kan du ju stänga av så den bara bootar med c: Men då får man inte glömma bort inställningen, när den behövs, vettu.  ;D

Och föresten, de e bara några få sekunder de rör sig om.  ;)

:)

Föresten igen.  ;D  Windows messenger e ett sånnt där program som slöar ner starten. Även andra program som ska ut på nätet. Ändra sånna program så dom startas manuellt istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag har tagit hem och kört UPHClean.setup. Som Gepe rekomenderade , det är bara det att omstarten tar ännu längre tid än utan den updateringen . Tror att det har gått troll i min dator, det är visserligen en HP men det skall ju gå att få ordning på dom oxå tycker jag./Bosse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...