Guest linus Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Det går inte att komma in i bios längre, de står Enter Current Password. När jag har skrivit fel 3 gånger så startas datorn om sen är allt som vanligt. Det e bara jag som använder denna datorn och är inloggad som adminstratör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Så är det med stöldskyddade datorer... 8) Då krävs återställning av BIOS via bygling av moderkortet. Datorns fabrikat och modell ? Moderkortets fabrikat och modell ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Så är det med stöldskyddade datorer... 8)Då krävs återställning av BIOS via bygling av moderkortet. Datorns fabrikat och modell ? Moderkortets fabrikat och modell ? Jovisst... nu är vi där igen angående om det här forumet ska lära ut detta..... ??? Att man passwordskyddar BIOS är ju något man inte bara gör och inte känner till. 8) Köper man däremot en burk på Blocket så är det ofta så... 8) Ringer man sin burks support samt kan reda ut vem som äger burken så är det inga problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest linus Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Räcker det med att jag säger bara moderkortets namn och modell? Shuttle MV43/MV43N Får alltid pilla me moderkortet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Jag måste nog hålla med Plun här... :- Samtidigt är en Shuttle ett lättstulet format. Man kan inte sätta upp ett BIOS lösenordsskydd av misstag eftersom det krävs två exakta inmatningar... Sorry... men kan du klistra in en bild på köpekvittot och burkens serienummer så... annars är det fortsatt Googling som gäller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivermannen Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 I Sverige är man oskyldig tills motsatsen är bevisad. 8) Klart ni ska hjälpa honom om ni har kunskapen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Räcker det med att jag säger bara moderkortets namn och modell?Shuttle MV43/MV43N Får alltid pilla me moderkortet Nu låter du riktigt skum alltså. ;D Har du snott datorn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 I Sverige är man oskyldig tills motsatsen är bevisad. 8)Klart ni ska hjälpa honom om ni har kunskapen. Olivermannen har missuppfattat det här.... i sverige är man ALLTID skyldig.... även när man är oskyldig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest linus Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Räcker det med att jag säger bara moderkortets namn och modell? Shuttle MV43/MV43N Får alltid pilla me moderkortet Nu låter du riktigt skum alltså. ;D Har du snott datorn? Nä! ??? Det är en helt vanlig dator som är köpt hos onoff. Jag har alltså kunnat komma in i bios tidigare och funka direkt utan några problem. Än en gång datorn är inte stulen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 De va ju denna ja, e lite glömsk. ;D http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=8030.0 Så de e nog ok me den burken Plun o Waxinator. De finns alltid ett lösen från fabriken som funkar. Ska se om ja hittar nått på google "bios passwords" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Tjau... den är lite knepig den här http://eu.shuttle.com/archive/en/mv43n_faq.htm#download Manualen ftp://ftp.shuttle.com/Manuals/en/mv43n/mv43en.zip Har inte tid att lusläsa manualen själv. Viktigare att skydda den som fått något snott än den som använder stödgods. Verkar väl ändå OK i det här fallet.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Testa de här lösenordet Spacve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zalvador Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 kan man inte typ ta bort batteriet i moderkortet den lilla som finns där? det funkade iaf för mig på min gamla burk : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Warning : Retain a record of your password in a safe place. If youforget the password, the only way to access the system is to clear CMOS, please refer to "Clear CMOS" on page 28. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts