Gå till innehåll

15:de blåskärmen vad göra


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

Gäst Naturguiden

Felmeddelandet lyder som följer:

Problemsignatur:

  Problemhändelsens namn: BlueScreen

  OS-version: 6.0.6000.2.0.0.256.1

  Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:

  BCCode: 1000008e

  BCP1: C0000005

  BCP2: 84001E10

  BCP3: 95773BAC

  BCP4: 00000000

  OS Version: 6_0_6000

  Service Pack: 0_0

  Product: 256_1

Filer som hjälper till att beskriva problemet:

  C:WindowsMinidumpMini112907-01.dmp

  C:UsersPeterAppDataLocalTempWER-86828-0.sysdata.xml

  C:UsersPeterAppDataLocalTempWERDDA9.tmp.version.txt

Läs vår sekretesspolicy:

  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=501...mp;clcid=0x041d

Vad är detta för fel, allt är uppdaterat tror jag , kanske är det BIOSen som är gammal, den är från 17/4 -07

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Nu fick jag fram hela blåskärmsmeddelandet

Det var nog biosen som är boven i dramat.

Jag hade F.05 och F.07 fanns att ladda ner så jag gjorde det och installerade, får se om det kommer upp fler blåskärmar nu...

Kan man förresten få ner fläkten som gpår för jämnan , man kunde stänga av windows search såg jag i forumets tips&Trix

Hur stänger man av det, har sökt men finner inte vart man skall stänga av det... Är det regEdit man skall öppna för att stänga av det?

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu vet jag ju inte vad det är för "windows search" du vill stänga av.... men hanteringen av Windows tjänster sker i Administrationsverktyget Services.  Start / Kör.... skriv "services.msc" och tryck OK.

Om det är filindexeringen du är ute efter att stänga av så kan du göra det i registret.

Du inaktiverar filindexering genom att starta Registereditorn och navigera till:

HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesCISvc

Där dubbelklickar du på värdet "Start", och ändrar "Data" till "4", Stäng registereditorn och starta om datorn för att ändringen skall gälla. Eller tillverka en .reg-fil med följande kod:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicescisvc]
"Start"=dword:00000004

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Idag har jag fått två blåskärmar...

på meddelandet står det

Stop : 0X000000SE

Sedan

kmwdfilter.sys

Fick se i ett annat forum efter lite sökning att det kanske hade att göra med TRUST trådlösa tangentbord & mus...

Någon som tror det också?

Jag avinstallerar det och ser om det är det som är felet... Ser på install datumet att blåskärmarna börjat efter installation av detta medium

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Hej på er!  :)

Jag har också likadant problem. Jag får bluescreens när jag t.ex öppnar en fil i RealPlayer. Eller om jag sitter o surfar så kanske jag öppnar en ny flik då kan det komma upp. När jag tittar i loggboken så står det enbart: Datorn stängdes av oväntat samt datum med klockslag.

Först så misstänkte jag att det var Panda IS som strulade, men jag har nu provat Norton IS och det sker samma sak. Va jag tror är att det måste ha skett någon uppdatering via Windows Update som har gjort att många får bluescreens. Detta problem har inte hänt mig sen Vista kom ut...dvs min första bluescreen kom under september 2007 och jag har haft Vista sen i Januari 2007.

Samma dator...samma hårdvara.

Jag kör en Pavillion d4180.se och jag har en senate Bios:en ifrån HP. Release date: 2006-07

Jag har sökt via nätet om det finns någon senare version med det verkar inte finnas.

Moderkortet heter: Asus PLP5-Lithium

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0X000000SE (0X0000005E)

Koden slutar på 5E. Det jag har fått fram är att handlar om ett hårdvaruproblem.

kmwdfilter.sys kontrollerar datorns hårdvara. http://www.runscanner.net/getmd5.aspx?MD5=...=kmwdfilter.sys

Det som näms är bl.a BIOS och Grafikkortadaptrar mm.

Tanka hem de nyaste Vistakompatibla drivrutinerna till din dator.

Prova även att testa datorn minne med Memtest86 http://www.memtest86.com/

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Ja att köra memtest86 på en dator av det nyare snittet är tydligen omöjligt eftersom det skall till en floppydisk för det... och de nyare laptops jag sett saknar detta , så även min laptop..

Jag har nyaste drivarna för såväl bios som grafik vad jag kan utröna...

Så vad är då felet,kan man ta bort filen kmwdfilter.sys eller uppdatera den på något vis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja att köra memtest86 på en dator av det nyare snittet är tydligen omöjligt eftersom det skall till en floppydisk för det... och de nyare laptops jag sett saknar detta , så även min laptop..

Jag har nyaste drivarna för såväl bios som grafik vad jag kan utröna...

Så vad är då felet,kan man ta bort filen kmwdfilter.sys eller uppdatera den på något vis?

??  ISO images suitable for creating a bootable Memtest86 CD-ROM

mvh

t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja att köra memtest86 på en dator av det nyare snittet är tydligen omöjligt eftersom det skall till en floppydisk för det... och de nyare laptops jag sett saknar detta , så även min laptop..

Jag har nyaste drivarna för såväl bios som grafik vad jag kan utröna...

Så vad är då felet,kan man ta bort filen kmwdfilter.sys eller uppdatera den på något vis?

??   ISO images suitable for creating a bootable Memtest86 CD-ROM

mvh

t

Ja diskett är ju rätt ute, men det finns dock forfarande på en del system fortfarande.

Men det finns en lösning om man inte har en diskettstation.

Finns möjligheter till BOOT från USB vid uppstart av datorn så kan man

köra det via den vägen. Gå till http://www.memtest.org/

välj Download - Pre-Compiled EXE file for USB Key (Pure DOS)

Packa upp och lägg filen på ett USB minne.

Om man väljer att skapa en CD så välj i stället Download (Pre-built & ISOs)

välj där någon av de översta bootbara varianterna. (.gz) filerna kan packas upp

med 7-Zip som finns att hämta på http://www.7-zip.org/sv/

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Igår så avinstallerade jag RealPlayer 11 och gick tillbaka till RealPlayer 10.5

Sen öppnade jag filer hej vilt och ingen bluescreen...peppar peppar  ;D

Undrar om det var något med RealPlayer 11:an?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Har nu avinstallerat trust trådlöst tangentbord & Mus, realplayer 11 samt en del andra program och har sedan i söndags ej haft någon blåskärm, ta i trä..

ett annat problem är att mediaplayern startar i samma veva jag startar en extern hårddisk, kan man slippa detta?

Det verkar även som om Mediaplayer startar när jag är i närheten av en avi eller mp3 fil , fattar inte varför riktigt...

Någon som fattar varför musen är knäpp, ställer muspekaren i mitten av skärmen, det är bra , släpper musen, då kan den helt plötsligt ställa sig i något av hörnen på skärmen, slumpmässigt förfarande här vilket hörn den hamnar i..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...