Gå till innehåll

Minnesstöd 32 bitars XP


magnuse

Recommended Posts

Hej hej!

Jag har hört massa olika varianter på hur mkt minne man kan stoppa i en 32 bitars XP, eller stoppa i kan man säkert göra men hur mkt läser XP´n?

Svaret finns säkert i forumet men jag hittade inte på´t.. Sorry isf  :-

/Magnus

All cred för en bra sida ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite rättning... 4gb stöder xp, men operativet använder bara 3gb som max.

Så, om du har 4gb så bör du, för att utnyttja max av vad du kan, använda växeln /3GB i boot.ini.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte försöka få slut på alla tvivel en gång för alla, http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms791558.aspx#

Huvudtvivlet är väl hur man ev lyckas förbruka 3-4 GB RAM i en XP klient dator..... :D

Endera vet man inte hur man kollar "resurserna" eller har man burken full med "sopor"

som äter minne  ;)

Eller köper man RAM minne bara sådär ändå...  eller kör man en server som ofta behöver så mycket... 8) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sant, så sant men det hjälper en del om man spelar de senaste spelen.

Vet inte vad du syftar på med sopor, spel? photoshop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sant, så sant men det hjälper en del om man spelar de senaste spelen.

Vet inte vad du syftar på med sopor, spel? photoshop?

Man kan ha en galen trojan i burken....eller flera trojaner o maskar... ;D

Äter oftast massvis med minne....

Man kan ha installerat hela TPBs samlade album med mjukvara och inte orkar

gå igenom allt som autostartar....

Man har burken full med temporära sopor som det tuggas igenom....

Sen drar inte ett spel 3GB....    Ctrl-Alt-Del och kolla... 8)

Tack sa RAM minnestillverkaren.... :P

Slutligen kan man ha för klen prestanda överlag, dvs processor/bussar på en burk och det löser inte

4GB RAM.... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar för givet att de flesta vet hur man håller burken fri från sopor  :), sen att spel inte drar 3GB är ju också självklart, vet ej hur mycket det påverkar att gå upp från tex 3 till 4 GB ram men jag märkte själv en stor skillnad i flytet när jag gick upp till 2 ifrån 1GB. Klart att minnestillverkarna har julafton året runt

men om folk vill ha 3-4 GB i datorn så kan de väl få ha det, vile ju bara hjälpa till med att utreda saken angående minnesstödet. ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om folk vill ha 3-4 GB i datorn så kan de väl få ha det, vile ju bara hjälpa till med att utreda saken angående minnesstödet. ;D

Jo man kan fylla sin burk med RAM,  men man bör ju reda ut varför man köper saker... ;)

Om man inte fyller sitt RAM så är det ju nåt annat som är galet i burken som man kanske istället

ska satsa energin/pengarna på.

Min burk är "seg"  ..........."Köp RAM"... :D   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...