Gå till innehåll

XP- och Vistadator i nätverk, hur delar jag filer mellan dessa?


Recommended Posts

Hej.

Jag har en Packard Bell laptop med Windows Vista och min sambo har en HP laptop med Windows XP.

Vi sitter båda i samma trådlösa nätverk.

Vi vill kunna föra över filer till varandra på ett snabbt och smidigt sätt... nu har jag lagt över en film (t.ex.) på hennes mp3-spelare, sen in på hennes dator... Det känns inte som den ideala lösningen.

Vad är det bästa för oss? Vi sitter liksom 30cm ifrån varandra med varsin dator så man tycker att det borde finnas något smidigt sätt att föra över saker mellan varandra (förutom MSN som är toklångsamt)

Tack på förhand!

MVH

Alex

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Ämnet flyttat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!

Hehe ja, skynda gärna på lite.. All hjälp uppskattas!

Ja Tack  ???

Tycker det har varit krångel utan like att få det att fungera mellan Vista och XP dator, var inga problem med att få XP till XP att fungera.

Lyckades i dag äntligen få bägge datorerna synliga, men nätverkskartan däremot i Vista gick inte att få fram. Har nätverket som Privat, har installerat uppdateringen i XP som ska göra den synlig i Vista. Att jag till slut såg alla datorer var tack vare att jag ändrade alla konton i bägge datorerna till samma.

Men nu när jag startade efter BBB:s internet legat nere i ett par timmar så var det som tidigare, i Vista datorn ser man bara den datorn inget annat  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...