Gå till innehåll

Vista fungerar bra!


nodo

Recommended Posts

Jag förstår jag inte de som klagar på Vista, det måste vara som någon skrev att det är handhavandefel eller för orkeslösa datorer som man kör på. Jag kör ju tillochmed 64 bitarsversionen där drivrutiner borde vara ett STORT problem. Och jag gör allt på min dator. Jag redigerar film, kör tunga spel, BF2 laggar lite..., laddar ner som alla andra gör . Jag spelar in från TV och där är det problem beroende på vilket program jag använder osv osv. Jag har 3.4 MHz intel med 2 kärnor 2GB i minne, plus 1GB Turboflash. Att köpa ett färdigbyggd vältrimmat märke kan ha sin förklaring också. I mitt fall HP Pavillion.

Vad som har strulat det är hantering av mappar i utforskaren, där det har tagit en oerhörd tid att göra saker, det har uppdaterats och blivit bättre men är inte 100 än. Det finns ju så oerhört mycket mer i Vista än XP så att gå tillbaka till XP... då kan jag lika gärna gräva fram Windows 95 skivan också, jag vet vad XP kunde på slutet, men - nähä.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om Vista är något långsammare på vissa saker så finns det så otroligt många saker i Vista som är bättre än i XP. Med tanke på att det är så mycket nytt under skalet i Vista så är det inte så konstigt att det faktiskt varit en hel del problem, och även om Vista nu funnits i ett år så är det en del konstiga problem som kvarstår. Service Pack 1 löser många av de vanligaste problemen och efter att det har släppts tror jag tongångarna generellt blir mycket mildare vad gäller argsinta Vista-användare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag med för även om det är mycke tjall med de så är det ju roligt med det nya och JA jag kommer också ihåg hur det var med  med de andra os-en .

i ärlighetens namn så är det ju faktiskt rätt roligt o fixa o trixa speciellt när det lyckas .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med, det tar alltid några år innan ett nytt os "sätter sig" och fungerar bra! Exempelvis Windows XP är som allra bäst nu på sin ålders höst!

Man kan i och för sig tycka att Microsoft borde ha hunnit lite längre med Vista på ett år men som med alla andra OS så kommer säkert också Vista att bli så bra att man undrar hur man klarade sig innan!  :)

Född -52 och alltid nyfiken civilingenjör har jag varit med sedan dos-tiden och Windows 2.1 och har alltid kastat mig över varje ny beta och fått på käften ibland men det har alltid landat på rätt spår i slutändan...

Förstår inte riktigt det höga tonläget MOT Vista i det här forumet ibland, när allt kommer omkring, Vista är ju bara barnet...ge ungen en chans!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt o hållet med senior-hackaren & Stenis

Vi ska inte glömma att när XP kom 2001 fungerade det ganska dåligt.

Det fanns ännu mindre drivrutiner att tillgå, än när Vista lanserades.

Använder själv Vista x64 o det fungerar faktiskt över förväntan.

Av alla program jag installerade, fungerade inte 3st som var äldre versioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt o hållet med senior-hackaren & Stenis

Vi ska inte glömma att när XP kom 2001 fungerade det ganska dåligt.

Det fanns ännu mindre drivrutiner att tillgå, än när Vista lanserades.

Använder själv Vista x64 o det fungerar faktiskt över förväntan.

Av alla program jag installerade, fungerade inte 3st som var äldre versioner.

Håller fullständigt med did "Pedde", jag kämpade emot ändå tills 2003 innan jag la in Xp, innan dess så var jag stort fan av sista versionen av Win ME ;), men det var då det  ;D . Nu är det Vista x64 som gäller och ingenting annat, håller med dig även här:Använder själv Vista x64 o det fungerar faktiskt över förväntan.

8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...