Gå till innehåll

Ta bort Telias splashscreen [Telia Säker Surf]


e-son

Recommended Posts

Om du har Telias Intenetabonnemang, så har du troligen också "Telia Säker Surf" installerat! Det är själva verket "F-Secure Internet Security" som telia har modifierat en aning, och bl.a lagt till sina egna logotyper och sin egen splashscreen.... den där stora rödrosa telia-blaffan som slår dig i ansiktet varje gång du startar/startar om datorn.   ;D   Tycker du som jag, att den där saken är jäkligt irriterande och gärna vill stänga av denna fullständigt meningslösa och onödigt fula reklamskylt ?? Då bjuder jag på lösningen här!

Starta registereditorn (Start / Kör... skriv "regedit" och tryck Enter) och navigera till följande nyckel:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionRun

I högra rutan hittar du ett värde som heter "F-Secure Manager"....dubbelklicka på den och ändra "Data" till:

"C:ProgramTeliaTelias sakerhetstjansterCommonFSM32.EXE" /nosplash

....klicka OK och stäng ner registereditorn!

Nästa gång du startar/startar om datorn, slipper du se Telias reklam!   ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Fungerar det på Bredbandsbolaget´s säkerhetspaket också tro? Det är ju även det F-Secure.

//xpna

Finns det en likadan nyckel, på samma registeradress, med avslutningen /splash ??  I så fall kan du ändra till /nosplash .....och det bör fungera! Sökvägen, till telias programfolder, i mitt fall, är så klart en annan hos bredbandsbolaget/F-secure. Den kan du så klart inte ändra!   :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...