JohanF Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 Eftersom jag skrev mitt i en gammal tråd så startar jag en ny. Jag har delat ut RTM filer från MSDN Subscriber download. x64 magnet:?xt=urn:btih:PUMJRW3GBPN5KMMQPMKBKBJKVWO42K2O x86 magnet:?xt=urn:btih:UOVWODHMZ6JBJA25GZESPLPJ2UERQSNM Det är Magnet links som går att öppna med Azureus. edit: Och det är wave0 fortfarande dvs de, en, es, fr och ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 Tack JohanF Utmärkt nedladdnings hastighet.. strax klart ;D Det visar sig efter testinstallation att detta är samma x64 version som dem som flödar på Internet. MSDN's Versions info: BuildGUID: b008312d-96fc-47be-88f5-7bdb0b7f1c6c BuildLab: 6001.longhorn_rtm.080118-1840 BuildLabEx: 6001.18000.amd64fre.longhorn_rtm.080118-1840 CSDBuildNumber: 1616 CSDVersion: Service Pack 1 Som dessutom finns med språkpaket... http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g62552#msg62552 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 Wave 1..... för den som fortfarande inte har tappat intresset! ;D http://thepiratebay.org/tor/4028861/MICROS...CK.1.OEM.WAVE.1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 8) Den har vi redan behandlat och testat ;D http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g62552#msg62552 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 8) Den har vi redan behandlat och testat ;Dhttp://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g62552#msg62552 Ok!.... har köpt ny bioanläggning, så jag hänger nog inte med riktigt! ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 Att installera SP1 tar för mig ca 1 timme. Vista RTM SP1 slipstreamed (legal nerladdning från Microsoft) tog knappt 20 minuter att installera. Allt funkar direkt från scratch. Inga extra drivrutiner att installera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danielk Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Efter långt och stabilt lurkande på forumet kände jag mig tvungen att registrera mig för att tacka för detta. Tack! Fick inte magnet-länken att funka med azureus på vista x64, "access denied" blev det. Men under XP gick det bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 Jag fick ner Service Pack 1 på svenska från Windows Update, Det stod inget om RC eller så bara "Service Pack 1" är det final eller inte? Den kom upp efter att jag kör en cmd fil med följande rader ---------------------------------------------------------------------- @echo off reg delete HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionWindowsUpdateVistaSp1 /f > NUL 2>&1 reg delete HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREWow6432NodeMicrosoftWindowsCurrentVersionWindowsUpdateVistaSP1 /f > NUL 2>&1 reg add HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionWindowsUpdateVistaSp1 /v Beta1 /t REG_SZ /d dcf99ef8-d784-414e-b411-81a910d2761d /f IF NOT %errorlevel% == 0 ( goto ERROR) :SUCCESS @echo. echo =========================================================== echo Windows Vista SP1 registry key has been set successfully. echo Please check for updates in Windows Update. echo =========================================================== @echo. goto END :ERROR @echo. echo =========================================================== echo FAILED to set Windows Vista SP1 registry keys. echo Please run this script by right clicking and selecting echo "Run as Administrator". echo =========================================================== @echo. goto END :END pause ------------------------------------------------------------- jag har kört filen tidigare men har installerat om Vista då o då. Tidigare har det klart visat att det en RC release men inte nu??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts