Grooge Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Har kopplat in en 52 tums tv som sekundär skärm (utökat skrivbord) problemet är att jag bara får upp 2/3 delar av skrivbordet på skärmen detta räknat från V till H. Skrivbordsstorlek primär skärm (1680/1050) sekundär (1024/768) i båda fallen högsta möjliga enligt Catalyst. Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 I TV'ns användarhandbok står vilka upplösningar den klarar på olika anslutningar. Vad är det för TV och hur har du anslutit den ? EDIT: Du fick just mitt 2000'de inlägg !! Grattis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grooge Posted February 23, 2008 Author Share Posted February 23, 2008 Thomson 52BW412 ansluten till scart 2 via s-video adapter. glömde ju tacka för det tvåtusende. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivermannen Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 EDIT: Du fick just mitt 2000'de inlägg !! Grattis Haha ;D Jag vill också vara kung : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Thomson 52BW412 ansluten till scart 2 via s-video adapter. Max upplösning för S-Video är 1024x768. Detta innebär det vanlig 4/3 bildförhållande. Dessutom lämpar sig S-Video enbart för rörliga bilder på grund av sin undermåliga kvalite. SCART ger bra bild men S-Video källan förstör det. Du skulle behöva en VGA - SCART adapter...(undrar om det finns att köpa?) Sorry att behöva ge dig dåliga besked... :- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grooge Posted February 23, 2008 Author Share Posted February 23, 2008 Vetskapen är ändock det primära för att kunna göra något åt saken, och den tackar jag för. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobbyhustla Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Det du borde köpa istället är en dvi-hdmi kabel. Med den kan du få den upplösning du vill, eller en som är rätt för tv:ns upplösning. Du kan även spela spel på tv:n från datorn, med andra ord du kan ha den som din primära skärm också om du vill! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Det du borde köpa istället är en dvi-hdmi kabel. Med den kan du få den upplösning du vill, eller en som är rätt för tv:ns upplösning. Du kan även spela spel på tv:n från datorn, med andra ord du kan ha den som din primära skärm också om du vill! Det är en bra ide' för en annan TV... Thomson 52BW412 - AnslutningarSCART med RGB: Antals uppgift saknas DVI in: Nej HDMI: Nej Hörlursutgång: 1 st Komponent in: Ja (1 st) Komposit in: Ja (1 st) S-video in: Ja (1 st) VGA in: Nej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grooge Posted March 7, 2008 Author Share Posted March 7, 2008 Verkar svårt att hitta vga-scart kabel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobbyhustla Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Ojsan... antar att jag inte läste så noga vad det var för tv han hade! My bad! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts