nasarf Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Har ominstallerat operativsystemet, Windows XP Media Center Edition 2005. Till min förvåning får jag ström, genom USB-uttagen till både tangentbord & pekdon, men jag kan varesig röra på pekdonet eller använda tangentbordet för knapptryckningar, kan alltså inte logga in, då jag behöver lösenord och den biten. Tangentbordet fungerar dock i BIOS, men ej i felsäkert läge. Förslag? //xpna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Hade samma bekymmer när jag nyligen byggde om datorn och sedan ominstallerade XP. Låna ett tangentbord av vanlig typ (ps2) för att kunna logga in och få igång hårdvaran med dina drivrutiner och windows update. Efter detta, och ett antal omstarter, kommer det att funka fint. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nasarf Posted March 4, 2008 Author Share Posted March 4, 2008 Tack för svaret, kollade runt lite idag bland vänner men ingen som sitter med PS/2 anslutna pekdon och tangentbord. Jahopp, får köpa!! //xpna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Det brukar följa med en liten kontakt USB till PS/2 när man köper tangentbord, har du inte den ligger o skräpar nånstans. Oftast är den grön. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Näää... den är väl Lila på tangentbord???... grön är muskontakten M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Där finns olika modeller och färger men detta är väl 'standard' (se bild). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mumfie Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Visst är det så! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Borde funka med vilken som trodde jag... men efter att ha råkat ut för samma sak som Xpna så körde jag in mitt usb-tangentbord i en grön kontakt. Funkade inte... samma sak i en lila och då funkade det. Kanske fel på min? Det finns ju svarta modeller också, men de är trots allt uppmärkta med olika funktioner (tang el mus) Nåja... ett ps2 tangentbord är vad du behöver iaf... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 BIOS har olika inställningar för USB-mus & keyboard support. Mitt förra "Abit Fatal1ty An8SLI" har under: "Onchip PSI Device" standard: - USB Keyboard Support: Disable - USB Mouse Support: Disable "This item allows you to select [Enabled] for using USB keyboard/mouse in DOS environment, or [Disabled] in OS environment." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nasarf Posted March 5, 2008 Author Share Posted March 5, 2008 Tack alla för engagemanget, Det jag alltså kan klara mig på är två st omvandlare, en grön + en lila? I BIOS är funktionen för USB aktiverad... Sitter & skruvar mig för behöver verkligen inte ett nytt tangentbord + mus, och vill verkligen inte ominstallera nu när jag äntligen fått min raid 0 konfiguration att funka.... Blah! //xxpna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts