ron Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 Har testat Nero 8.xxx ett litet tag. Den tiden tog slut och jag skulle installera min Nero oem 7.xxx som jag fick med datorn. När jag ska installera säger Nero en bit in att "databasen för gränssnittshanteraren är skadad eller så saknas den" och installationen avbryts. Går jag in i kontrollpanelen för att ta bort Nero 8 får jag samma meddelande. Så nu kan jag varken installera eller ta bort Nero och jag behöver Nero installerat. Vad göra? Ämnet flyttat av stenis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ITTOJO Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 http://www.nero.com/eng/downloads-cleantools.html Rensar bort Nero Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stimotol Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 annars ccleaner funkar i flesta fallen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 annars ccleaner funkar i flesta fallen ? Och det tror du? CCleaner tar bort tempfiler och lite cookies - hans problem ligger djupare!! / mario Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ron Posted March 14, 2008 Author Share Posted March 14, 2008 Jag får tacka er alla för svaren, uppskatts. Tipset från ITTOJO fungerade. Märkligt att programtillverkaren behöver ha separata avinstallationsprogram till sina egna grejer. Om inte programmets egna "uninstall" tar bort vad som lagts dit undrar man ju vad Neros syfte är med det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 Jag får tacka er alla för svaren, uppskatts.Tipset från ITTOJO fungerade. Märkligt att programtillverkaren behöver ha separata avinstallationsprogram till sina egna grejer. Om inte programmets egna "uninstall" tar bort vad som lagts dit undrar man ju vad Neros syfte är med det. Det är så här Ron, Nero håller på att växa sönder - som mycket annat gjort. Tyvärr. / mario Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giqa Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Den länken till programet funkar inte längre men här kommer den nya länken http://www.nero.com/eng/tools-utilities.html#tab4 Det funkade för mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L-L Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Ibland fungerar det helt enkelt inte som det ska med avinstallerare och då krävs speciella verktyg från programtillverkarna. Det kan jag acceptera när det gäller program som med rätta rotar sig djupt i systemet - såsom säkerhetsprogram - men inte i andra fall. Ett brännarprogram som beter sig så... är inget för mig. Skönt att det fungerade för dig, ron. LA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts