Jack Bauer Posted March 25, 2008 Posted March 25, 2008 Tja. Sedan jag är ny här på forumet hoppas jag att jag skriver i rätt avdelning. annars blir man säkert flyttad till rätt ändå min fråga gäller datorhögtalare till min XP-dator. Jag undrar om det finns datorhögtalare med USB-strömförsörjning? Alltså istället för strömadaptern, så är det en vanlig USB-kontakt som man pluggar i direkt i datorn. Finns detta och isåfall vart? Jag undrar på grund av platsutrymme, då jag bor i en 1:a med endast ett strömuttag i vardagsrummet där datorn står. I detta sitter det en grenkontakt, och alla är upptagna av den externa hårddisken, samt strömsladden till datorn, LCD-skärmen oc DVD-spelaren. Jag vill helst slippa mer kablar. Och sedan datorn sitter en bit från uttagen, så undrar jag om det finns detta som frågas ovan? Datorn är en bärbar ASUS, XP Home, SP2, 512 Mb Ram och 80 Gb hd. På ena sidan sitter tre runda uttag; är det något av dessa som högtalarkabeln skall i? Tacksam för svar, och det skall bli spännande att se hur länge det dröjer innan man får svar på sitt första inlägg här på forumet Quote
Guest Naturguiden Posted March 25, 2008 Posted March 25, 2008 Jag har ett par Hörlurar från Logitech med usb kontakt, funkar bra, plug and play http://www.logitech.com/index.cfm/notebook...s/&cl=se,sv Här kanske du finner något bra till din laptop eller här http://www.logitech.com/ Quote
e-son Posted March 25, 2008 Posted March 25, 2008 Tja. Sedan jag är ny här på forumet hoppas jag att jag skriver i rätt avdelning. annars blir man säkert flyttad till rätt ändå min fråga gäller datorhögtalare till min XP-dator. Jag undrar om det finns datorhögtalare med USB-strömförsörjning? Alltså istället för strömadaptern, så är det en vanlig USB-kontakt som man pluggar i direkt i datorn. Finns detta och isåfall vart? Jag undrar på grund av platsutrymme, då jag bor i en 1:a med endast ett strömuttag i vardagsrummet där datorn står. I detta sitter det en grenkontakt, och alla är upptagna av den externa hårddisken, samt strömsladden till datorn, LCD-skärmen oc DVD-spelaren. Jag vill helst slippa mer kablar. Och sedan datorn sitter en bit från uttagen, så undrar jag om det finns detta som frågas ovan? Datorn är en bärbar ASUS, XP Home, SP2, 512 Mb Ram och 80 Gb hd. På ena sidan sitter tre runda uttag; är det något av dessa som högtalarkabeln skall i? Tacksam för svar, och det skall bli spännande att se hur länge det dröjer innan man får svar på sitt första inlägg här på forumet Ja det finns..... t.ex dom på länken här intill! http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=233263 Ock det är det gröna uttaget, högtalarkontakten skall sitta i! Quote
Guest Naturguiden Posted March 25, 2008 Posted March 25, 2008 Så mitt svar var bara skit det då eller? Quote
Jack Bauer Posted March 25, 2008 Author Posted March 25, 2008 Oki, tackar för snabbt svar. Hittade dessa på Logitech´s hemsida, kan de vara något? Hur många watt ligger dessa på? Räcker de till musik och filmlyssnande? Det blir mycket mp3, samt avi-filmer. V10 Notebook-högtalare Om jag fattat detta rätt är det bara att stoppa i USB-kabeln för att koppla in dem eller? Quote
Landsfiskalen Posted March 25, 2008 Posted March 25, 2008 Om jag fattat detta rätt är det bara att stoppa i USB-kabeln för att koppla in dem eller? Nä, den e bara som prydnad. Meningen e att du bara ska sitta o titta på din usb. ;D Eller så kan du slänga den på golvet. ;D Ha ha ;D Usb-uttaget på datorn såklart. Quote
Guest Naturguiden Posted March 25, 2008 Posted March 25, 2008 Har du stålars så skulle du nog investera i en AudioHub på den sidan för 999:- Men dom andra är väl inget fel, jag menar om du skall se film så är det väl trevligt med lite bas i lådan Quote
Jack Bauer Posted March 26, 2008 Author Posted March 26, 2008 Nja, tänkte röra mig runt 4-500 kr nivån. så det lutar nog åt dessa Logitech. Är det någon som har eller har testat dessa? Omdöme? Quote
Recommended Posts