Gå till innehåll

Datorhögtalare med USB?


Recommended Posts

Tja. Sedan jag är ny här på forumet hoppas jag att jag skriver i rätt avdelning. annars blir man säkert flyttad till rätt ändå ;)

min fråga gäller datorhögtalare till min XP-dator. Jag undrar om det finns datorhögtalare med USB-strömförsörjning? Alltså istället för strömadaptern, så är det en vanlig USB-kontakt som man pluggar i direkt i datorn. Finns detta och isåfall vart?

Jag undrar på grund av platsutrymme, då jag bor i en 1:a med endast ett strömuttag i vardagsrummet där datorn står. I detta sitter det en grenkontakt, och alla är upptagna av den externa hårddisken, samt strömsladden till datorn, LCD-skärmen oc DVD-spelaren. Jag vill helst slippa mer kablar.

Och sedan datorn sitter en bit från uttagen, så undrar jag om det finns detta som frågas ovan?

Datorn är en bärbar ASUS, XP Home, SP2, 512 Mb Ram och 80 Gb hd.

På ena sidan sitter tre runda uttag; är det något av dessa som högtalarkabeln skall i?

Tacksam för svar, och det skall bli spännande att se hur länge det dröjer innan man får svar på sitt första inlägg här på forumet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja. Sedan jag är ny här på forumet hoppas jag att jag skriver i rätt avdelning. annars blir man säkert flyttad till rätt ändå ;)

min fråga gäller datorhögtalare till min XP-dator. Jag undrar om det finns datorhögtalare med USB-strömförsörjning? Alltså istället för strömadaptern, så är det en vanlig USB-kontakt som man pluggar i direkt i datorn. Finns detta och isåfall vart?

Jag undrar på grund av platsutrymme, då jag bor i en 1:a med endast ett strömuttag i vardagsrummet där datorn står. I detta sitter det en grenkontakt, och alla är upptagna av den externa hårddisken, samt strömsladden till datorn, LCD-skärmen oc DVD-spelaren. Jag vill helst slippa mer kablar.

Och sedan datorn sitter en bit från uttagen, så undrar jag om det finns detta som frågas ovan?

Datorn är en bärbar ASUS, XP Home, SP2, 512 Mb Ram och 80 Gb hd.

På ena sidan sitter tre runda uttag; är det något av dessa som högtalarkabeln skall i?

Tacksam för svar, och det skall bli spännande att se hur länge det dröjer innan man får svar på sitt första inlägg här på forumet ;)

Ja det finns..... t.ex dom på länken här intill!  http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=233263

Ock det är det gröna uttaget, högtalarkontakten skall sitta i!    ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki, tackar för snabbt svar.

Hittade dessa på Logitech´s hemsida, kan de vara något?

Hur många watt ligger dessa på? Räcker de till musik och filmlyssnande?

Det blir mycket mp3, samt avi-filmer.

V10 Notebook-högtalare

Om jag fattat detta rätt är det bara att stoppa i USB-kabeln för att koppla in dem eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fattat detta rätt är det bara att stoppa i USB-kabeln för att koppla in dem eller?

Nä, den e bara som prydnad. Meningen e att du bara ska sitta o titta på din usb.  ;D Eller så kan du slänga den på golvet.  ;D

Ha ha  ;D  Usb-uttaget på datorn såklart.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Har du stålars så skulle du nog investera i en AudioHub på den sidan för 999:-

Men dom andra är väl inget fel, jag menar om du skall se film så är det väl trevligt med lite bas i lådan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...