Gå till innehåll

Har Nvidia slutat med drivrutiner?


Recommended Posts

Läste igår att Nvidia släppt nya drivrutiner, MEN BARA FÖR GeForce 9 - serien!!!

Varför då? ???

Vi som har GeForce 6, 7 och 8 borde väll också få nya drivrutiner?

Eller har Nvidia helt inriktat sig på att utveckla drivrutiner för bara GeForce 9 - serien?  >:(

Jag tycker Nvidia borde lära av ATi (AMD)! Anledningen är att ATi kommer med en ny WHQL-certifierad Catalyst drivrutin varje månad, för ALLA sina modeller. (Dock inte Radeion 7XXX och 8500 - serien).

Har man ett Nvidia-kort får man glädja sig åt att få en ny WHQL-drivrutin varje halvår.

Man kan också fråga sig varför inte vi som har ett GeForce 6, 7 eller 8 kan få del av de förbättringar som gjorts i de nya drivrutinerna för GeForce 9? ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste igår att Nvidia släppt nya drivrutiner, MEN BARA FÖR GeForce 9 - serien!!!

Varför då? ???

Vi som har GeForce 6, 7 och 8 borde väll också få nya drivrutiner?

Eller har Nvidia helt inriktat sig på att utveckla drivrutiner för bara GeForce 9 - serien?  >:(

Jag tycker Nvidia borde lära av ATi (AMD)! Anledningen är att ATi kommer med en ny WHQL-certifierad Catalyst drivrutin varje månad, för ALLA sina modeller. (Dock inte Radeion 7XXX och 8500 - serien).

Har man ett Nvidia-kort får man glädja sig åt att få en ny WHQL-drivrutin varje halvår.

Man kan också fråga sig varför inte vi som har ett GeForce 6, 7 eller 8 kan få del av de förbättringar som gjorts i de nya drivrutinerna för GeForce 9? ???

Här var så många fakta och -sakfel, så jag vet inte vilken ände jag skall börja.

Men du får en chans å sova på saken - så lämnar du en ny avhandling imorrn?

/ mario

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....

Här var så många fakta och -sakfel, så jag vet inte vilken ände jag skall börja.

Men du får en chans å sova på saken - så lämnar du en ny avhandling imorrn?

/ mario

Jasså!? Tycker det var dåligt att Du inte kan berätta vad som är fel och sedan hur det egentligen är?

Det här är min uppfattning som konsument. ;)

Tycker även du ska trycka på länken här nedan och läsa artikeln:

http://www.sweclockers.com/nyhet/7504-nvid...har_vista_mest/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är väl den att man lägger hela sin utveckling på att få den nya 9-seriens grafikkort att fungera.

Man lägger den för säkerhets skull i en egen nummerserie 174.xx (169.xx för 8,7,6-serien).

Sä länge som ingen klagar på 169.xx serien så får den vara tills nästa Spel släpp kommer ut.

Det mesta som uppdateras är ju ändå patchningar för att få de olika spelen att funka med deras kort. ::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SurfDiver! Jag har länge undrat det samma,om Nvidia har "slutat" att uppdatera sina grafik drivrutiner till "äldre" grafik kort? Det är märkligt att inte fler har upptäckt detta,att man måste byta grafik kort varje halvår för att få "ny" drivrutin för sitt grafik kort.................. ::)

Mvh.Ozzyman  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att få nya versioner av drivrutiner i tid och otid är väl i sig självt inget att sträva efter. ::)

Är där någon som har uppdaterat till 169.44 och fortfarande har problem med nVidia grafiken ?

Anledningen till att det formligen sprutat nya versioner under förra halvåret var ju på grund av alla

problem med Vista, SLI och nVidia's 8-serie. Därtill kom Crysis med krav på spel optimeringar.

Att få en ny uppdatering är alltså ingen bonus, såsom ett barns lördagsgodis... :P

Jag har inte fått någon uppdatering av mitt BIOS på över ett år nu.

Visserligen har jag inga problem med det, men ändå... :'(

;):D ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte fått någon uppdatering av mitt BIOS på över ett år nu.

Visserligen har jag inga problem med det, men ändå... :'(

Haha.. jo det är ett djävla sätt..!

Jag vill också byta BIOS varje vecka helst.. "sketasköj".

Lika spännande varje gång.. med hjärtat i halsgropen, helst via diskett i USB-floppyn.  ;D

/ mario

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mumfie

Jag har inte fått någon uppdatering av mitt BIOS på över ett år nu.

Visserligen har jag inga problem med det, men ändå... :'(

Haha.. jo det är ett djävla sätt..!

Jag vill också byta BIOS varje vecka helst.. "sketasköj".

Lika spännande varje gång.. med hjärtat i halsgropen, helst via diskett i USB-floppyn.  ;D

/ mario

;D ;D ;D ;D ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...