Gå till innehåll

Svensk Service Pack 3 ute!


Frosty

Recommended Posts

Skulle det bli aktuellt så är det mycket riktigt din produktnyckel som skall användas! Nu tror jag inte att du kommer att behöva aktivera ett redan aktivt operativsystem. Uppdateringen gäller endast nyinstallationer av XP med servicepack 3!

Edit: Det är alltså samma funktion som redan finns i Vista..... man kan vänta 30 dagar innan man aktiverar windows!

Tror inte heller jag behöver aktivera efter installationen nu...men vad händer när man slipstreamat en CD med SP3 och måste installera om?

Går det då att installera även på en dator som inte är uppkopplad mot internet eller måste det skickas info till M-soft när man aktiverar.

Sen om man har mer än 1 dator med samma nyckel...vad händer då?

Bäst och lägga till att det är en äkta nyckel alltså  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle det bli aktuellt så är det mycket riktigt din produktnyckel som skall användas! Nu tror jag inte att du kommer att behöva aktivera ett redan aktivt operativsystem. Uppdateringen gäller endast nyinstallationer av XP med servicepack 3!

Edit: Det är alltså samma funktion som redan finns i Vista..... man kan vänta 30 dagar innan man aktiverar windows!

Tror inte heller jag behöver aktivera efter installationen nu...men vad händer när man slipstreamat en CD med SP3 och måste installera om?

Går det då att installera även på en dator som inte är uppkopplad mot internet eller måste det skickas info till M-soft när man aktiverar.

Sen om man har mer än 1 dator med samma nyckel...vad händer då?

Bäst och lägga till att det är en äkta nyckel alltså  :)

Det blir säkert ingen skillnad mot nu! Anger du din produktnyckel redan vid installationen, så är problemet ur världen, skulle jag tro! Vad gäller burk nummer 2, som eventuellt inte är uppkopplad, kan det förstås bli knepigare.... det kan mycket väl tänkas att den måste anslutas och aktiveras inom 30 dagar! Men detta är dock bara gissningar från min sida.... om än genomtänkta sådana!  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller burk nummer 2, som eventuellt inte är uppkopplad, kan det förstås bli knepigare.... det kan mycket väl tänkas att den måste anslutas och aktiveras inom 30 dagar! Men detta är dock bara gissningar från min sida.... om än genomtänkta sådana!   ;)

Hoppas verkligen du har fel  ;)

Annars tvingar dom ju folk att ha internet för att kunna köra XP_SP3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas verkligen du har fel  ;)

Annars tvingar dom ju folk att ha internet för att kunna köra XP_SP3

Mjoo.... det skulle inte vara första gången, som amerikansk protektionism, får oanade konsekvenser i så fall!  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installation gick jätte bra,inga problem alls !

Yup..    2 bärbara Acer Aspire, trådlösa anslutningar,  klockrena uppgraderingar.

Nätverksfunktioner helt OK, skickat SP3 filen ua.

Känns faktiskt även snabbare.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brände filen på en cd för o testa. Funkar perfekt.  ;D

Släng in skivan till grannen sen.... ;)

Många junkburkar som står överallt.  Ta med AVG 8 Free också på skivan o CCleaner...  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...