Gå till innehåll

Nyheter i SP3?


jperss10

Recommended Posts

Ingenting egentligen...

SP3 är i grunden en "samlingsuppdatering" av alla de säkerhetsuppdateringar och hotfixar som släppts sedan SP2...

Precis som SP2 en gång i tiden var...

Det har dock tillkommit uppdaterade drivrutiner för XP, men en installation av SP3 medför inget kosmetiskt eller "synligt" i operativsystemet för användaren.

SP3 är m a o till stor del ett "åtgärdspaket", och kan i vissa fall få användaren att uppleva prestandan som något "snabbare".

Läs mer här om Service Pack 3:

http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men varför skall man ladda ner SP3?

Om man redan har en uppdaterad dator , så har man ju det senaste eller? Nåt jag missat?

Installerade SP3 igår och märkte INGEN skillnad, vare sig prestanda eller något annat. Startade om datorn, och allt var precis som vanligt.

Är vi Microsofts marionettdockor, som rusar till Windows Update så fort det släpps något kanske?

Meningen med SP3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men varför skall man ladda ner SP3?

Om man redan har en uppdaterad dator , så har man ju det senaste eller? Nåt jag missat?

Installerade SP3 igår och märkte INGEN skillnad, vare sig prestanda eller något annat. Startade om datorn, och allt var precis som vanligt.

Är vi Microsofts marionettdockor, som rusar till Windows Update så fort det släpps något kanske?

Meningen med SP3?

Vi ÄR Microsofts marionettdockor, hela högen ;D

Citerar kort lite om SP3:

I Windows® XP Service Pack 3 (SP3) ingår alla tidigare utgivna uppdateringar för operativsystemet

samt några nya uppdateringar för att garantera att Windows XP-kunder har de senaste uppdateringarna

till sina system. Windows XP SP3 ändrar inte upplevelsen i Windows XP i någon större omfattning.

Läs följande PDF i lugn och ro, så kanske det klarnar:

Översikt över Windows XP Service Pack 3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen behöver man en ny version av SYSPREP för sp3! Jag använde versionen för sp2 och det såg ut att gå bra tills jag bootade upp på den nya maskinen och fann att inga av mina speciella inställningar eller trimningar av systemet tagits med.

Nån som vet var man kan ladda hem en ny version av deploy.cab där sysprep verktyget ingår, utan att behöva ha Technet abonnemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen behöver man en ny version av SYSPREP för sp3! Jag använde versionen för sp2 och det såg ut att gå bra tills jag bootade upp på den nya maskinen och fann att inga av mina speciella inställningar eller trimningar av systemet tagits med.

Nån som vet var man kan ladda hem en ny version av deploy.cab där sysprep verktyget ingår, utan att behöva ha Technet abonnemang?

Deployment tools där sysprep ingår brukar släppas inte alltför långt efter att ett service pack släppts, bara att vänta och se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...