jperss10 Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Vad är egentligen nytt i SP3, både visuellt och "under huven"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Ingenting egentligen... SP3 är i grunden en "samlingsuppdatering" av alla de säkerhetsuppdateringar och hotfixar som släppts sedan SP2... Precis som SP2 en gång i tiden var... Det har dock tillkommit uppdaterade drivrutiner för XP, men en installation av SP3 medför inget kosmetiskt eller "synligt" i operativsystemet för användaren. SP3 är m a o till stor del ett "åtgärdspaket", och kan i vissa fall få användaren att uppleva prestandan som något "snabbare". Läs mer här om Service Pack 3: http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Det som är "nytt": http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=536&pgno=2 Det som släppts tidigare som uppdateringar: http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=536&pgno=3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack Bauer Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Ok, men varför skall man ladda ner SP3? Om man redan har en uppdaterad dator , så har man ju det senaste eller? Nåt jag missat? Installerade SP3 igår och märkte INGEN skillnad, vare sig prestanda eller något annat. Startade om datorn, och allt var precis som vanligt. Är vi Microsofts marionettdockor, som rusar till Windows Update så fort det släpps något kanske? Meningen med SP3? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sepe Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Har märkt att datorn startar upp något långsammare än före SP3..... Annars som förut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Ok, men varför skall man ladda ner SP3? Om man redan har en uppdaterad dator , så har man ju det senaste eller? Nåt jag missat? Installerade SP3 igår och märkte INGEN skillnad, vare sig prestanda eller något annat. Startade om datorn, och allt var precis som vanligt. Är vi Microsofts marionettdockor, som rusar till Windows Update så fort det släpps något kanske? Meningen med SP3? Vi ÄR Microsofts marionettdockor, hela högen ;D Citerar kort lite om SP3: I Windows® XP Service Pack 3 (SP3) ingår alla tidigare utgivna uppdateringar för operativsystemet samt några nya uppdateringar för att garantera att Windows XP-kunder har de senaste uppdateringarna till sina system. Windows XP SP3 ändrar inte upplevelsen i Windows XP i någon större omfattning. Läs följande PDF i lugn och ro, så kanske det klarnar: Översikt över Windows XP Service Pack 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senior-hackaren Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 Tydligen behöver man en ny version av SYSPREP för sp3! Jag använde versionen för sp2 och det såg ut att gå bra tills jag bootade upp på den nya maskinen och fann att inga av mina speciella inställningar eller trimningar av systemet tagits med. Nån som vet var man kan ladda hem en ny version av deploy.cab där sysprep verktyget ingår, utan att behöva ha Technet abonnemang? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 Tydligen behöver man en ny version av SYSPREP för sp3! Jag använde versionen för sp2 och det såg ut att gå bra tills jag bootade upp på den nya maskinen och fann att inga av mina speciella inställningar eller trimningar av systemet tagits med.Nån som vet var man kan ladda hem en ny version av deploy.cab där sysprep verktyget ingår, utan att behöva ha Technet abonnemang? Deployment tools där sysprep ingår brukar släppas inte alltför långt efter att ett service pack släppts, bara att vänta och se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Nu har deployment tools för XP SP3 släppts, se http://www.microsoft.com/downloads/details...ylang=en&tm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Nu har deployment tools för XP SP3 släppts... Tack! Då är det dags att göra en ny slipstream med Deployment Tools och SATA-drivers inkluderade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts