Gå till innehåll

"Verktygsfält" "adress" borta


Ängegärd

Recommended Posts

HEjSann & hallå!!!

Efter att ha installerat SP3 så har "Verktygsfält" "adress" försvunnit.

Man fick fram den via "Aktivitetsfältet/Verktygsfält/Adress" Nu är den borta. Någon som vet något om detta?

Jag tycker att den inte borde ha försvunnit då den även finns på Vista!

TACKsam för hjälp/Ideér!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Om jag förstått det rätt, så är den borta hos mig också. Högerklickar på Aktivitetsfältet, väljer "Verktygsfält" och då får jag upp en meny som i bif. bild.

Fast jag har aldrig använt den och inte heller saknat den. Vad skall man ha den till?

/Sir_N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Om jag förstått det rätt, så är den borta hos mig också. Högerklickar på Aktivitetsfältet, väljer "Verktygsfält" och då får jag upp en meny som i bif. bild.

Fast jag har aldrig använt den och inte heller saknat den. Vad skall man ha den till?

/Sir_N

Du har förstått rätt!   ;)    Den lägger ett snabbsökfält i aktivitetsfältet, där du kan få fram dina mappar/filer bara genom att börja skriva namnet. När du har hittat rätt, och trycker enter, så öppnas rätt mapp/fil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEjSann & hallå!!!

Efter att ha installerat SP3 så har "Verktygsfält" "adress" försvunnit.

Man fick fram den via "Aktivitetsfältet/Verktygsfält/Adress" Nu är den borta. Någon som vet något om detta?

Jag tycker att den inte borde ha försvunnit då den även finns på Vista!

TACKsam för hjälp/Ideér!!!

Jag använde "adressfältet när jag surfar hemsidor. Skriver bara in en www adress och trycker enter och sedan öppnas IE med den valda hemsidan. Smidigt!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Address Bar on taskbar missing. This is no longer available at the request of the US Department Of Justice (DOJ)

(för att Internet Explorer var för integrerat i Windows)Detta enligt: http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=536&pgno=6

edit: detta kanske kan vara ett alternativ för er:

MuvEnum Address Bar; the ultimate replacement for the missing address bar in Windows XP SP3!

http://www.systemsabuse.com/2007/12/27/xp-...bar-go-missing/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...