Gå till innehåll

Ingen ny kärna i Windows 7


Landsfiskalen

Recommended Posts

Synd tycker ja.  :(

Bara en fortsättning på vista.

Vista känns som en dålig vara i plus, som man gör allt för att undvika. Ja blir nästan livrädd varje gång ja hör de ordet.  ;D Och de e ju tråkigt, för då kan man ju inte ha windows 7 heller.  :o

Får vänta på nästa igen då, Windows 8.

8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista känns som en dålig vara i plus, som man gör allt för att undvika. Ja blir nästan livrädd varje gång ja hör de ordet.  ;D Och de e ju tråkigt, för då kan man ju inte ha windows 7 heller.  :o

Vad är det som är så dåligt med MS Vista???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt och hållet med dig Landsfiskalen!  ;) Windows Vista är/var inte en färdigutvecklad "produkt" när den "släpptes" till alla "slutanvändare"! Jag har "kört" alla versioner av Vista sen dess början , så jag vet vad Vista "går" för......  ::)

Ps.Vista x64 går bäst,Vista x86(32bit)mycket sämre.Ds.

Mvh.Ozzyman  8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja hade inte tänkt mig nån xp vs vista tråd, typ.

Ja ville ha den versionen av 7:an som skulle va så snabb, som de skrevs om på framsidan för några dar sen.

Och nu känns de mer som att de bara e vista, så ja blev lite besviken.  :(

;D

Jo Ozzy, 64 låter intressant.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som är så dåligt med MS Vista???

MS blandade ihop korten och det blev en röra av alltihop.

Longhorn som det hette från början var kanon, sen blev det nog för många middagar

med Intel, nVidia, hårdvaruindustrin,  RIAA o MPAA.... :P 

Sanlöst med pengar som blåsts för ingen nytta, nu har många företag sedan bestämt sig att

Vista blåser man inga pengar på.  Senast GM i USA.

Med Windows 7 går man med säkerhet tillbaka till det som MS är bra på,  men.....  ett OS

kommer aldrig att bli detsamma eftersom mycket kommer att kretsa kring webben

och mjukvara som finns där.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela Vista är väl aningen tungt, plockade fram min gamla P4 igår, blev alldeles chockad hur snabbt XP gick på den jämfört med nya maskinen med Vista.  ;D

Vad är det för fel på kärnan i Vista? Den bygger ju vidare på den kärna som finns i Windows XP och Server 2003 och har förbättrats en hel del i Vista. Om den utvecklas vidare och optimeras och komponentiseras så tror jag det blir kalasbra i Windows 7.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kärnan i Vista är det inget fel på. Det man kan ha synpunkter på däremot är alla funktioner som ligger ovanpå och tar upp minne, kraft osv. Microsoft är mycket väl medvetna om detta och gör allt för att optimera allt från kärnan och uppåt. Just energisnålhet och prestanda har Microsoft flaggat för att det kommer i Windows 7, mer om detta kommer dock på utvecklarkonferensen i slutet av oktober. Bådar dock gott som sagt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

   Tänkte att jag skulle göra er alla glada igen!:

"MinWin"*, alltså kärnan i "Windows 7" är både ny och förbättrad men inte helt ny. Hade den varit helt ny hade kompaktibiliteten kanske inte varit så bra. Med ordet "ny" beskriver jag det som nytt versionsnummer av kärnan, fast den är förbättrad från Windows Server 2008 (som har förbättringar från Vista). Använder man samma programmeringsspråk som i Vista borde det fungera i "Windows 7", fast man effektiviserar hur funktionerna fungerar.  ... säger en som inte vet hur en kärna ser ut och fungerar! Läs mer på:

http://news.softpedia.com/news/Don-039-t-H...nel-86634.shtml

   Så här såg det ut när "MinWin" demonstrerades i oktober 07:

http://www.istartedsomething.com/20071019/...ndows-7-minwin/

... "MinWin" lever fortfarande, fast det och ordet kan misstolkas. Säg om jag har fel.

* MinWin beskriver jag som en nedbantad kärna som ska komma till Windows 7 (ändringar kan ske fram till färdiga versionen av "Windows 7").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

   På länkarna nedan står det att det inte blir någon ny kärna, men det står inget om att man inte utvecklar kärnan. Snarare att man utvecklar den från Win Server 2008 (som är baserad på utvecklad kod från Vista) ... och att det kan bli "MinWin"!

http://www.idg.se/2.1085/1.164622, http://windowsvistablog.com/blogs/windowsv...-windows-7.aspx

   Han som pratade om "MinWin" uppfattade jag det som att man tar bort onödiga lager på filerna och på så sätt gör dom mindre och effektivare, utan att ta bort den nödvändiga koden. Man behåller bara skelettet på kärnan.

... då har man både kompatibilitet och liten kärna!

Här står det mer om MinWin (på svenska): Microsoft råder bot på svällande Windows

Visste ni att Windows Server 2008 tar mycket mindre plats på hårddisken än Windows Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...