Gå till innehåll

Angående artikeln "Alla problem med Windows Vista som bortblåsta"


Belsebub

Recommended Posts

"Alla problem med Windows Vista som bortblåsta" Det finns en liten bugg som MS inte verkar vilja fixa och det är att det inte går att dölja bluetooth-ikonen. Se min gamla tråd om det:

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=10462.0

Vet inte om det är ett fåtal av oss vistaanvändare som har problem med detta men så svårt kan det väl inte vara att fixa den buggen?  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att minsta lilla sak måste gå igenom en enorm apparat för att åtgärdas och efter RTM så ändrar Microsoft sällan sådana småsaker.

Det artikeln  syftade till var att större och allvarliga buggar och problem som blåskärmskrascher, problem med filkopiering, prestandaproblem, dåligt minnesutnyttjande i DirectX och så vidare inte längre finns kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag förstår att det var de större allvarligare sakerna du menade i artikeln. Och jag tycker vista numera känns mycket stabilt. Men synd att det ska bli en sådan process av ett litet problem, känns som om man kanske borde satsa på två olika systemutvecklingsmetoder. Kanske lägga in ett team som kör Extreme programming för småsaker eller nått? Nu vet jag i och för sig inte alls vad MS använder sig av för systemutvecklingsmetoder. Men efter service pack brukar man ju ändå rätta till dom där småproblemen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I bästa fall dyker en korrigering upp i ett Service Pack men långt ifrån alltid. Redan då Windows går till beta (eller i vissa fall senare delen av utvecklingsstadiet) så är ribban för ändringar och buggfixar som införs i kodem otroligt hög och endast så kallade "show stoppers", det vill säga riktigt kritiska saker åtgärdas. Min uppfattning är att detta sedan gäller hela produktens livslängd trots Service Packs och annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla problem med Windows Vista som bortblåsta

Hahahah.......vilket skämt. Hängde sig mer nu efter SP1 tycker jag.

Så nu har jag bytt tillbaka till mitt hederliga XP på alla mina burkar.

Och de har redan börjat på ett nytt Windows. Fixa Vista först anser jag. ;D >:(

Visst, det funkar och är snyggt och så. Men behöver justeras ytterligare.....

/Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde det inte finnas ett alternativ till i Snabbfrågan?

Det finns de som inte hade några problem innan SP1. Och än mindre därefter.

Tänk, och jag som XP-användare svarade på alternativet: "Har aldrig haft problem med Vista" :D.

För det har jag ju inte, dåp jag inte använder det... ;D

Nja Stenis, omröstningsfrågan kanske skulle ha formulerats till:

Enbart till er som kör Windows Vista!:

Har dina problem med Vista minskat sedan SP1 släpptes eller du bytt till nyare drivrutiner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja mina Vista problem är också bortblåsta. Jag har inga mer hängningar, uppoppande felkoder eller stänger av datorn med hjälp av att dra ut strömsladden.

Det var enkelt att åtgärda alla problemen jag hade. Det var bara till att återgå till XP.

Jag kan förstå att min 3 år gamla dator har problem med Vista men jag köper inte att den jag köpte i år har det. Jag kör nu XP på alla mina maskiner.

/Uffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ju jag inte kört Vista utan SP1, men får ändå säga att systemet flyter på utan problem.

Ett Vista med Tune Up Utilites plus Ccleaner ger en frisk och underbart pålitlig dator

Men, en sak stör jag mig på ibland, det är nämligen så att WLM krånglar och hakar upp sig.

Någon mer med Vista som upplevt liknande saker?

//Milan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...