Gå till innehåll

Vista Tranformation Pack


LionKing

Recommended Posts

Skulle vilja veta lite om VTP.

För det första; är det säkert att installera? Jag menar, är det fritt från ad-ware, spy-ware och allt sådant? Kräver det mycket minne och processorkraft.

Finns det i olika språkversioner, eller är det nån slags multilanguage som gör att man har ett svengelskt XP efter det.

Eller kan någon tipsa om ett tema (till XP Pro) som gör att det ser ut som Vista?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Hej LionKing

Tycker att du skall prova detta först:

http://www.crystalxp.net/bricopack/en-crystal-clear.htm

Packet är på engelska, men det ändrar inte så det blir svengelska, det blir bara bättre designmässigt

i VTP har jag märkt att man inte kan installera vissa program ordentligt eller inte alls...

Det finns fler att välja på men läs instruktionerna noga (Till vilka versioner dom kan användas):

http://www.crystalxp.net/bricopack/

Vi ser fram emot en skärmbild

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista Inspirat 2 ser mer lik ut vista

Då kanske jag väljer den.

Men där stod det under "What am I downloading?" bl.a.:

- Visual Styles that modify the appearance of Windows XP. Before applying a Visual Style you will have to patch your uxtheme.dll (for free) or install StyleXP (not for free).

Vad betyder "patch your uxtheme.dll" i praktiken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det betyder att man ersätter filen "uxtheme.dll" med en modifierad variant. Orginalfilen från Microsoft begränsar dina themes till de som MS själva erhållit... tre stycken i XP är det väl.

Vad jag vet finns det inga "förgiftade" versioner av denna filen... helt säkert att byta den med andra ord. Det finns små program som kan byta filen till dig eller så kan du göra det själv i felsäkert läge.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej LionKing

Om du ska ha Vista Inspirat 2 Ultimate så fungerar det bara om du har

Windows XP med Service Pack 2 och inte Service Pack 3. Bara

ett tips. Skulle ha det själv en gång när jag hade SP3 installerat

så gick det inte att ha Vista Inspirat 2 Ultimate. Fungerar bara med SP2.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska
Hej LionKing

Om du ska ha Vista Inspirat 2 Ultimate så fungerar det bara om du har

Windows XP med Service Pack 2 och inte Service Pack 3. Bara

ett tips. Skulle ha det själv en gång när jag hade SP3 installerat

så gick det inte att ha Vista Inspirat 2 Ultimate. Fungerar bara med SP2.

//DAson

Om du redan har SP3 installerat så funkar det alldeles utmärkt med Bricopacket Vista inspirat 2 ultimate.

Problemen är om du har bricopacket i din XP sp2 dator och ska uppgradera till SP3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inte riktigt nöjd med varken CrystalClear eller Vista Inspirat 2. Den senare motsvarade lite mera mina förväntningar, men jag har avinstallerat båda tillbaka. Hade bara en igången i datorn, går väl inte att ha båda.

Kanske jag ännu försöker med VI2. Man kan väl själv ännu lite modifiera dom via Egenskaper för bildskärm, eller hur? Vad tror ni?

i VTP har jag märkt att man inte kan installera vissa program ordentligt eller inte alls...

Har andra erfarenheter av VTP? Finns risken att man får mera strul med datorn, än ögonfröjd.

Vilken version har Naturgiuden erfarenhet av. Nyaste i nuläget är 8.0.1.

Vi ser fram emot en skärmbild

Sorry, har inga skärmbilder, men dom som finns på http://www.crystalxp.net/bricopack/ stämmer nog bra med hur det såg ut på min skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Jag har erfarenhet av VTP 6 och 7 och det var något som inte kunde installeras när jag hade det inlagt men jag kan inte komma på vad det var...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag installerat Vista Inspirat 2, med en visual style som heter STX. Tycker själv det ser rätt bra ut.

Vi ser fram emot en skärmbild

Det ska bli Naturguiden, och eventuellt andra intresserade, men då måste någon berätta hur jag skall göra.

Ett LITET problem har jag också. Då man öppnar Den här datorn i XP kommer det ju på vänster sida en panel med olika alternativ. Klickar man på en mapp t.ex. kommer det information om den lägst ner på panelen.

Om jag nu inte har helt fel finns inte den panelen i Vista, men det finns en liknande panel lägst ner som visar information om mappen.

Det finns visual styles att byta till som tar bort XP-panelen till vänster, men det kommer ingen panel ner som jag kan se information.

Alltså; min fråga är: Vet någon om det finns nåt lite program eller liknande som gör att jag i XP kan få "Vistapanelen" (eller kallas det för list) nere som visar information om mappar/filer?

Vore extremt tacksam för hjälp!

(Förstod någon något av detta???)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Nja förstår väl inte rikigt vad du menar. Har väl en släng av solsting kanske  ;D

Men skickar med några bilder på

XP

XP bricopack

Vista

Så kanske du kan förklara. Kan du lägga upp länk till STX temat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja förstår väl inte rikigt vad du menar. Har väl en släng av solsting kanske  ;D

Nej Lasseska, tror inte det är du som har solsting!

Jo, alltså det är panelen med Systemaktiviteter, Andra platser och Information från bild 1(XP.jpg) jag vill ha bort. Det jag däremot vill ha är listen/panelen med en bild av en hårddisk och texten 4 objekt i bild 3 (Vista.jpg)

Bättre än så kan jag inte förklara. Sorry!!

Kan du lägga upp länk till STX temat.

Nej tyvärr, minns inte varifrån jag laddade ner den, och kunde inte hitta länken igen. :'( Tror dock att det var någonting med devianart. (Är inte helt säker.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Nu förstår jag men tyvärr har jag inget bra svar >:(

Det enda jag skulle ha gjort är att under verktyg mappalternativ

ändra till standard mappar för windows. Då försvinner infon på vänstersida.

Ser ju bra ut men du får fortfande ingen info i nedre kanten.

Var det detta tema kanske?

http://surf16.deviantart.com/art/STX-83649732

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...