Superlight Posted July 15, 2008 Posted July 15, 2008 När jag scannar min dator på driveragent så säger den att jag behöver drivrutiner för min skärm. Men finns det verkligen drivrutiner för skärmar? Bifogar bild nedan hur det ser ut. Quote
Landsfiskalen Posted July 15, 2008 Posted July 15, 2008 Om de e en plattskärm, surfa till sidan som har skärmen och hämta uppdateringen. De e bara en .inf-fil som ska sparas i system32. Men om de e en vanlig vga, så vet ja inte. Quote
Superlight Posted July 15, 2008 Author Posted July 15, 2008 Tyvärr är det ingen plattskärm. Har "17" CRT skärm. Men nu tror att jag har hittat drivrutinerna som innehåller 3 filer vid namn: 773e.cat 773E.inf LG773E.icm Ska dom sparas i system32-mappen? Quote
Landsfiskalen Posted July 15, 2008 Posted July 15, 2008 De ska stå där du hämta filerna. Men prova med system32 mappen. Du kan ju alltid ta bort dom igen. Kan ju även va nån mapp för skärmen nånstans där, fast nu e ja ute o cyklar. (Måste köpa mjölk ;D), men kanske nån annan kan svara bättre. Quote
Superlight Posted July 15, 2008 Author Posted July 15, 2008 Fick inte med någon readme fil. Men jag ska testa som du sa. Tack än så länge Quote
waxinator Posted July 15, 2008 Posted July 15, 2008 Tyvärr är det ingen plattskärm. Har "17" CRT skärm. Men nu tror att jag har hittat drivrutinerna som innehåller 3 filer vid namn:773e.cat 773E.inf LG773E.icm Ska dom sparas i system32-mappen? När du väljer att uppdatera drivrutinen för 'Bildskärm' i Enhetshanteraren så skall du ange att du har drivrutinen på datorn och att du själv vill 'Bläddra...' till platsen där du packat upp dem. Kopior kommer då att placeras på rätt plats i samband med installationen. Quote
Landsfiskalen Posted July 15, 2008 Posted July 15, 2008 Bra Wax ;D Borde ha kommit ihåg enhetshanteraren, för ja kom ju ihåg den igår. : mumfie De e bara en textfil, typ. Ingen installer. Quote
Guest mumfie Posted July 15, 2008 Posted July 15, 2008 Håller på att måla om huset, måste fått lässvårigheter och solsting ;D Quote
Superlight Posted July 15, 2008 Author Posted July 15, 2008 Tack det fungerade, nu står det inte Plug and Play-bildskärm längre. Kollar man i enhetshanteraren så står det vad min skärm heter istället. Quote
JoWa Posted July 15, 2008 Posted July 15, 2008 Tyvärr är det ingen plattskärm. Har "17" CRT skärm. Men nu tror att jag har hittat drivrutinerna som innehåller 3 filer vid namn:773e.cat 773E.inf LG773E.icm Ska dom sparas i system32-mappen? LG773E.icm är en färgprofil, och skall normalt ligga i C:WINDOWSsystem32spooldriverscolor. Microsoft har ett tillägg (för Windows XP), Color Control Panel Applet for Windows XP, som gör det lätt att installera färgprofiler. http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en Men helst bör man skapa en egen färgprofil med ett kalibreringsprogram, t.ex. Adobe Gamma. Quote
Recommended Posts