Gå till innehåll

Inget Service Pack installerat och måste jag installera SP1 och SP2 före SP3?


guten

Recommended Posts

Jag fick en dator där det står, under egenskaper i "den här datorn", att det är en "Windows XP professional version 2002." Inget mera. Betyder det att inte ens SP1 är installerat på den? Och i så fall, kan man gå direkt på SP3 eller måste man installera SP1 och SP2 innan man kan installera SP3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Antagligen, för på datorn jag sitter vid nu så står det att jag har servicepack 1 installerad.

Det borde väl gå att slänga i SP3 utan att ha de föregående installerade...tror jag.

Men akta dig, det är många som haft problem med 3'an, vad jag läst i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar #2. Vad jag kan frukta är väl att det kan bli en del problem om man "kastar" i SP3 i ett op.system som inte har något SP alls. Har jag fel?

Nej!... SP3 ersätter dom båda tidigare!

http://www.microsoft.com/downloads/details...08-1e1555d4f3d4

Edit:

Windows XP Service Pack 3 (SP3) innehåller alla tidigare säkerhetsuppdateringar för operativsystemet. Den här uppdateringen innehåller också ett litet antal nya funktioner, som inte ändrar användarupplevelsen av operativsystemet på något betydande sätt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Tack för svar #2. Vad jag kan frukta är väl att det kan bli en del problem om man "kastar" i SP3 i ett op.system som inte har något SP alls. Har jag fel?

Du tackar för svar 2, men läser ändå inte vad han skriver?

Det går fint att slänga i SP3 utan att ha någon av de föregående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Å andra sidan, läser man MS sida på "rätt sätt" så framgår att man måste ha Home eller Professional med SP1 eller SP2 ser jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha ja, då är det bara att sätta igång med installationen av SP1 och SP3. Suck!

Jag förstår nu att man skall kolla upp sin fråga med jämna mellanrum, det kan komma flera intressanta kommentarer och/eller tips.

Tack  för allt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

1.9 MB de va lite för att vara ett servicepack, kan ju inte vara original SP1 iallafall.

Måste ju vara nån specialvariant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
1.9 MB de va lite för att vara ett servicepack, kan ju inte vara original SP1 iallafall.

Måste ju vara nån specialvariant.

Det var bara en patch. Den andra länken var mer rätt storlek på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Så var det nog ja, det är nog dags att sova snart, kan ju tydligen knappt läsa  ;)

Kanske skulle nämna till trådskaparen att han kan slipstrema in SP3 med XP skivan

med det fina programmet nLite. Kan ju var bra att ha en sån (XP SP3 skiva)

nån annan gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...