guten Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 Jag fick en dator där det står, under egenskaper i "den här datorn", att det är en "Windows XP professional version 2002." Inget mera. Betyder det att inte ens SP1 är installerat på den? Och i så fall, kan man gå direkt på SP3 eller måste man installera SP1 och SP2 innan man kan installera SP3? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 Antagligen, för på datorn jag sitter vid nu så står det att jag har servicepack 1 installerad. Det borde väl gå att slänga i SP3 utan att ha de föregående installerade...tror jag. Men akta dig, det är många som haft problem med 3'an, vad jag läst i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 Står det inte nåt om service pack så har du inget. Du kan köra in valfritt sp direkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
guten Posted July 20, 2008 Author Share Posted July 20, 2008 Tack för svar #2. Vad jag kan frukta är väl att det kan bli en del problem om man "kastar" i SP3 i ett op.system som inte har något SP alls. Har jag fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoCs Posted July 20, 2008 Share Posted July 20, 2008 Service Pack 3 har bara updateringar från Service Pack 2 och framåt, så du bör installera åtmistone SP1 före SP3. http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_XP#Service_Pack_3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 20, 2008 Share Posted July 20, 2008 Tack för svar #2. Vad jag kan frukta är väl att det kan bli en del problem om man "kastar" i SP3 i ett op.system som inte har något SP alls. Har jag fel? Nej!... SP3 ersätter dom båda tidigare! http://www.microsoft.com/downloads/details...08-1e1555d4f3d4 Edit: Windows XP Service Pack 3 (SP3) innehåller alla tidigare säkerhetsuppdateringar för operativsystemet. Den här uppdateringen innehåller också ett litet antal nya funktioner, som inte ändrar användarupplevelsen av operativsystemet på något betydande sätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted July 20, 2008 Share Posted July 20, 2008 Tack för svar #2. Vad jag kan frukta är väl att det kan bli en del problem om man "kastar" i SP3 i ett op.system som inte har något SP alls. Har jag fel? Du tackar för svar 2, men läser ändå inte vad han skriver? Det går fint att slänga i SP3 utan att ha någon av de föregående. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L-L Posted July 20, 2008 Share Posted July 20, 2008 Jag skulle uppdatera ett XP utan SP häromveckan. Trodde att det skulle gå att köra SP3 direkt, men den krävde att jag hade minst SP1 i grunden. LA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted July 20, 2008 Share Posted July 20, 2008 Å andra sidan, läser man MS sida på "rätt sätt" så framgår att man måste ha Home eller Professional med SP1 eller SP2 ser jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 20, 2008 Share Posted July 20, 2008 Det var uppgifter dom hade gömt väldigt väl.... men efter en lång stunds letande får jag konstatera att minst SP1 krävs, för att installera SP3. Urusel info, Microsoft! http://technet.microsoft.com/sv-se/library...204(en-us).aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted July 20, 2008 Share Posted July 20, 2008 Tja, inte ens Bill Gates själv tyckte att informationen var speciellt bra skriven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
guten Posted July 22, 2008 Author Share Posted July 22, 2008 Jaha ja, då är det bara att sätta igång med installationen av SP1 och SP3. Suck! Jag förstår nu att man skall kolla upp sin fråga med jämna mellanrum, det kan komma flera intressanta kommentarer och/eller tips. Tack för allt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Vad jag vet så finns inte SP1 att hämta längre, så då måste väl man kunna lägga in SP3 direkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Vad jag vet så finns inte SP1 att hämta längre, så då måste väl man kunna lägga inSP3 direkt. Bara att välja version....! http://www.microsoft.com/downloads/details...d0-c6a43430f12a http://www.microsoft.com/downloads/details...e5-023443e29d78 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 1.9 MB de va lite för att vara ett servicepack, kan ju inte vara original SP1 iallafall. Måste ju vara nån specialvariant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 1.9 MB de va lite för att vara ett servicepack, kan ju inte vara original SP1 iallafall.Måste ju vara nån specialvariant. Det var bara en patch. Den andra länken var mer rätt storlek på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Så var det nog ja, det är nog dags att sova snart, kan ju tydligen knappt läsa Kanske skulle nämna till trådskaparen att han kan slipstrema in SP3 med XP skivan med det fina programmet nLite. Kan ju var bra att ha en sån (XP SP3 skiva) nån annan gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts