Gå till innehåll

Ny Vista-dator, har jag SP1?


Hans42

Recommended Posts

OK, tack. Men det står bara Windows Vista Home Premium. Så då är det som jag misstänkte inte sp1. Så då får jag leta reda på en sådan och uppdatera. Jag får inte upp nnågot om sp1 när jag kör de vanliga uppdateringarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till Windows update och tryck på "Ändra inställningar" i vänsterkolumnen... se till så du har "Rekomenderade uppdateringar" ibockat där. Får du ändå inte upp SP1, så är det något annat som behöver uppdateras före du blir erbjuden SP1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ibockat, men jag får meddelandet "Det finns inga nya uppdateringar för din dator".

08-07-26 installerade jag datorn och det står "Windows update-programvara 7.0.6000.381".

Därefter har jag fått 17 uppdateringar, den senaste 08-07-27.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat alla eventuella drivrutiner som erbjuds via Windows Update? Kolla annars på Fujitsu-Siemens hemsida efter nedladdningar för din datormodell. Det är så att vissa äldre drivrutiner hindrar Service Pack 1 från att erbjudas via Windows Update och du måste då installera en drivrutinsuppdateringar innan du får SP1 via Windows Update.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde FujitsuSiemens Support och fick bara hjälp med att ladda hem sp2 från MicroSoft. Sedan var det bara att installera. Sen kan man ju undra varför jag fick lov att göra det manuellt.

Förbaskat smidig liten laptop i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, sorry, jag skrev fel. Givetvis är det sp1 för Vista som jag talar om. Den funkar, men jag är llitet undrande vrför jag fick ladda in den manuellt. Vaför den inte kom via den vanliga Windows Vista update.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, sorry, jag skrev fel. Givetvis är det sp1 för Vista som jag talar om. Den funkar, men jag är llitet undrande vrför jag fick ladda in den manuellt. Vaför den inte kom via den vanliga Windows Vista update.

Det är säkert som Stenis säger, någon/några drivrutiner som spökar.... kolla upp vad som finns på Fujitsu-Siemens hemsida, och uppdatera allt som går!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...